Сезонът 2018-2019 на съботните директни радиоматинета от „Метрополитън опера” в Ню Йорк продължава с моцартовата опера, посветена на традициите и нравите в античния Рим – „Милосърдието на Тит”. В главната роля на състрадателния император Тит е тенорът Матю Поленцани; мецосопраното Джойс ДиДонато е в мъжката роля на младия патриций Секст, предания приятел на Тит, а сопраното Елза ван ден Хейвер е Вителия, любимата жена на Секст, която желае трона и нарежда на младия патриций да убие императора. Солистите, хорът и оркестърът на „Метрополитън опера” в Ню Йорк ще пеят и свирят под палката на Лотар Кьонигс.
Матю Поленцани добавя нова роля към репертоара си в „Метрополитън” с образа на Тит, който преди това е поднесъл на зрителите в Лиричната опера на Чикаго. На сцената на МЕТ Поленцани има над 360 спектакли с централни роли в „Идоменей“ (Моцарт), „Хофманови разкази“ (Офенбах) и „Роберто Деверьо“ (Доницети), както и партиите на Неморина в „Любовен еликсир“ (Доницети), Надир от „Ловци на бисери“ (Бизе), Херцога в „Риголето“ (Верди). През този сезон тенорът дебютира в ролята на граф Водемон от „Йоланта“ (Чайковски), а това лято в операта на Сан Франциско за пръв път ще се превъплъти в образа на Дон Хозе от „Кармен“ (Бизе).
Джойс ДиДонато играе Секст за пръв път на сцената в „Метрополитън опера“ именно през настоящия сезон, като преди това тя се справя прекрасно в тази роля в постановките фестивала в Баден-Баден и Лиричната опера в Чикаго. Ролите ѝ на сцената на МЕТ включват росиниеви героини като Ангелина от „Пепеляшка“, Елена в „Жената от езерото“, Розина от „Севилският бръснар“ и др., както и главната роля в нюйоркската премиера на „Мария Стюард“ от Доницети. През миналия сезон тя беше Адалджиза в „Норма“ на Белини и изпя главната партия в „Пепеляшка“ от Масне, като и двете постановки са филмирани и могат да се видят в сериите „На живо от Метрополитън“. През следващия сезон певицата се готви за образа на Шарлот във „Вертер“ от Масне и главната роля в хенделовата „Агрипина“.
Елза ван дер Хейвер дебютира в „Метрополитън“ през 2012 г. като Елизабет в „Мария Стюарт“ отново в компанията на Джойс ДиДонато и Матю Поленцани, след 4 години повтаря същата роля. Ръководството на оперния театър ѝ се доверява все повече и я ангажира за Дона Ана в моцартовия „Дон Жуан“, Електра в „Идоменей“ и Хризотемис в „Електра“ (Щраус). През този сезон певицата участва и в спектакли на Виенската държавна опера като Елза в „Лоенгрин“ (Вагнер) и отново Хризотемис в Лиричната опера на Чикаго, предстои ѝ Норма във Франкфуртската опера.
Диригентът Лотар Кьонигс стъпва за пръв път на сцената на МЕТ през 2008 г. с постановка на „Дон Жуан“ (Моцарт) и „Лулу“ (Берг). В периода 2009-2016 той е музикален директор на Уелската национална опера и дирижира спектакли на оперната трупа и на оркестъра на много европейски сцени. Настоящите му ангажименти са „Вълшебната флейта“ (Моцарт) във Валенсия, „Капричио“ (Щраус) в Баварската държавна опера и във Франкфурт и „Пелеас и Мелизанда“ (Дебюси) с Уелската национална опера. През следващия сезон го очаква „Лоенгрин“ с Баварската държавна опера и на сцената на „Метрополитън – Ню Йорк“ „Вълшебната флейта“ и „Катя Кабанова“ на Яначек.
Изпълнителски състав:
Джойс ДиДонато (мецосопран) – Секст, млад патриций, приятел на Тит, влюбен във Вителия
Матю Поленцани (тенор) – Тит Флавий Веспасиан, римски император
Елза ван дер Хейвер (сопран) – Вителия, дъщеря на сваления император Вителий
Емили Д’Анджело (мецосопран) – Аний, млад патриций, приятел на Секст, влюбен в Сервилия
Йинг Фанг (сопран) – Сервилия, сестра на Секст, влюбена в Аний
Кристиан Ван Хорн (бас-баритон) – Публий, преториански префект, предводител на преторианската гвардия (личната стража на императора)
Хор и оркестър на Метрополитън опера – Ню Йорк
Диригент – Лотар Кьонигс
Съдържание на операта „Милосърдието на Тит“
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от достатъчна, за да изпълнят всичките си ангажименти. След първия си разпродаден концерт в зала "Сингълс" на НДК и участието си на Wrong Fest 2023, групата освежи дискографията си с още един..
Последната творба на Офенбах оживява отново на сцената на Метрополитън опера. След като придобива известност като оперетен композитор Жак Офенбах се насочва към сериозен сюжет. Основата, са три истории – едновременно дълбоки, зловещи и смешни, от романтичния немски писател Е.Т.А. Хофман, който става главен герой в тях. Всяка от историите разказва..
Повече от три (направо почти четири) години минаха, откакто излезе дебютният албум на живеещия между Амстердам и София перуански перкусионист и композитор Пиеро Епифания Осамбела Miles, los amigos , така че можем логично да наречем новото издание Psicodelia Afroperuana дългоочаквано. То е ЕР (тоест, кратък албум) от четири пиеси – първа част..
Концерта "Вишеградски традиции" ще представи Симфоничният оркестър на Българското национално радио. Двама словашки музиканти ще гостуват на Радиооркестъра. На диригентския пулт ще застане Растислав Щур, а сред солистите на вечерта ще бъде младата изпълнителка на блокфлейта Айна Марош. Началото ще даде българско произведение. С изпълнението на..
1 март Свири Симфоничният оркестър на Полското национално радио в Катовице с диригент Нестор Байона. 3.00 часа – Фредерик Шопен (1810-1849), Концерт за пиано № 1 в ми минор, оп. 11. Солист: Шимон Неринг (пиано). 3.42 часа – Ференц Лист (1811-1886), Сватбен марш из "Сън в лятна нощ" от Менделсон. 3.47 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Делфийските танцьорки..
Изборите в Германия приключиха и те имат своите добри и лоши страни. Със сигурност от тук нататък това, което ще се случва в Германия, от която се очаква..
Двудневна културна програма, посветена на народните обичаи – Кукеров ден и Сирни заговезни, организират в Поморие в първите дни на март. "От..
В старата господарска къща на остров Мавриций, чието име се превежда като Еврика, душата на любителя на антики крещи "Еврика" във всяка стая. В Eureka, La..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg