Фразата е казана на английски, с норвежки акцент, през един октомврийски ден на 1997-а в едно просторно студио на едно радио, чийто под е сглобен от изненадващо малки и тънки летвички паркет, пред една група хора, вторачили се в книжки с преводи и наострили уши. След като в Епизод 1 на Берлин: Има ли някой да пътува за Женева, авторките на сериала успяха да стигнат до заветното място за някакви си 37 часа пътуване с автобус, в Епизод 2: Гара Виктория сме на точното място и в точния момент.
Разбира се, гара Виктория не е в Берлин и оттук нататък приятелите на аудио играта, мистификацията и фалшивото докюментари, известно под името мокюментари, ще могат да проследят едно напрегнато предаване на живо от студио на БНР, с включвания от събитие, случващо се също в студио, отдалечено от това на БНР на 37 часа с автобус. Водеща на живото предаване от БНР ще бъде сполетяна от небивали беди на пода в центъра на студиото, което определено не може да се похвали с толкова дребен и изкусно направен паркет като този в студиото на RBB в Берлин, което през онази 1997-а все още се е казвалоSender Freies Berlin.
Всичко това тук е моят живот, казва Майя Динева в Епизод 2.
22 години след правенето и монтирането на тези супер аналогови записи и 30 години след падането на берлинската стена, благодарение на усилията и чувството за хумор на екипа в студиото: Юри Статков, Пламен Петров, Теменужка Маринова и Константин Драмалиев, ще чуете една фантазна аудиопродуция, която ще ви върне вярата в радиодрамата, ако случайно се е пропукала. Документално студио ‘подкрепя’ фикцията.И тези, които ще обвинят авторките, че са твърде нахални и имат твърде дръзки измислици, априорно ще успокоим с една не-фалшива-новина. Аудио фалшификатът от 1997 със заглавие Гара Виктория, за който работиха десетки поддръжници от Sender Freies Berlin, Доминиканската република, Русия, Унгария, Швеция, Грузия и т.н., стана факт през 1999г. Имате шанс да се срещнете с изпреварващо фичър мейкърство.
Роден през 1813 г. в Годелау, Германия, Георг Бюхнер е писател, драматург, лекар и революционер. За краткия си живот (умира на едва 23-годишна възраст) и пишейки десетилетия преди Ибсен, Чехов и Стриндберг, Бюхнер предвещава и чертае пътя на модерната драма в Европа. "Войцек", написана малко преди смъртта му и останала незавършена, е една от..
В чест на 15 септември, първия учебен ден, Радиотеатърът на Българското национално радио предлага на най-любимите си слушатели, децата, постановката "Легенди за буквите" от Тодор Лозанов. Авторът представя със средствата на мерената реч виденията си за буквите – как са създадени във времето на древен Египет, и как са достигнали до българските земи..
В продължение на седем седмици екип "Драматургични форми" представя радиопоредицата "Видрица". Слушайте всеки делничен ден от 1 септември в рубриката "Радиоколекция" – от 0:15 до 0.30 часа на вълните на програма "Христо Ботев". Поп Минчо Кънчев (1836-1904) – свещеник, учител, революционер и обществен деец – оставя едно от най-ценните свидетелства..
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
От 1 до 7 октомври Варна е домакин на традиционния Международен куклен фестивал "Златният делфин" . Това е най-старият фестивал за куклено изкуство в..
С премиера на спектакъла "Вишнева градина" от Антон П. Чехов открива новия си творчески сезон Драматично-кукленият театър във Враца . Режисьор на..
Невербалното общуване в политиката има сериозна роля в изграждането на цялостната представа за поведение. Може ли да се режисира невербалното, жестовете,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg