Не се лъжете! Това, което ще чуете в неделя в 4 следобед, ако искате да слушате радиотеатър, не е, каквото изглежда.
Жанрът мокюментари (mockumentary) е разпространен в радиото, филмовото производство и телевизията. Той разказва за събития – както за действително случили се, така и за имагинерни, като си поставя за цел да ги възстанови в тяхната автентичност с цел постигането на комедиен или драматичен ефект.
Често такива продукции помагат на неспокойни умове да направят болезнен анализ на важни и сериозни случки или да задълбаят в горещи теми, като ги интерпретират в случки, които може и да не са се случили, но може пък и да са. Кой знае. Оставяме на вашата преценка.
"Трансферату" е радиопиеса за ролята на медиите и за ролята на общуването зад комуникациите в съвременния свят. Способността на радиото да ни направи свидетели на живота в неговото случване тук е използван до дупка. Уподобяването на стереотипа не означава истина, но много помага да се приближим до нея.
Актьорският състав на "Трансферату" е с едно-единствено изключение формиран от непрофесионални актьорски гласове. Изключението е Ивайло Димчев. "Трансферату" е единствената засега българска радиопиеса, която разчита на изпълнението на Ивайло Димчев.
Една неслучила се, но перманентно тежаща във въздуха около нас история, Ви очаква в неделя, от 16.00 часа.
14 години след създаване му аудиото "Трансферату" не само не е изгубило нито грам от своята актуалност, но звучи така, като че ли се случва в момента пред добре прикрит микрофон.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg