"Няма ужас в удара, само в очакването му", по този възможно най-компресиран начин Алфред Хичкок сумира въздействието от филмите си. Режисьорът, останал като бащата на съспенса и развил неимоверно киноезика, умира на днешната дата преди 40 години.
Педантичният кинематографичен скулптор в известен смисъл е родоначалник на жанра на очакването. Напрежението идва не толкова от онова, което се случва на екрана, колкото от въображението и напрежението, породено в главата на зрителя.
Хипнотичните му филми са неделима част както от собствената му филмография, така и от кинолегендите на всички времена.
Сцени, образи и подходи от филмите му отдавна са част от генофонда на киното, превърнали са се в поп културни феномени, както и във вдъхновение за поколения режисьори.
Ето какво казва самият Хичкок за подхода си: "Когато сценарият е завършен, не започвам да снимам веднага... Визуализирам всеки кадър чак до финалния монтаж.
Записвам всичко това в най-големи детайли, но после, докато снимам, не поглеждам сценария. Познавам го по начина, по който на диригента не му се налага да гледа партитурата... Когато завършиш сценария, филмът е съвършен. Но после при заснемането губиш може би едни 40 процента от оригиналния си замисъл."
В деня на 40-годишнината от смъртта на Хичкок филмовият критик и директор на "Киномания" Владимир Трифонов разказва за срещите си с киното му и за любимите си ленти: "Въжето", "Шемет" "Север-Северозапад", както и "Неприятности с Хари" – единствената комедия, която Хичкок е снимал с участието на младата Шърли Маклейн .
В Художествена галерия - Добрич вече тече международната изложба "Хартията – споделено пътуване", която е част от проект "30 години "Хартията". Тя може да бъде видяна до края на юли. Представени са 100 творби на 60 художници, които са участвали до сега в изложбите, симпозиумите и пленерите "Хартията". Събитията, които съпътстват изложбата са..
33-тият Международен театрален фестивал "Варненско лято" отново изправи зрителите пред вечния въпрос "Да бъдеш или да не бъдеш?". Емблемата на ренесансовата трагедия и изобщо на трагедийното творчество – Шекспировият "Хамлет", продукцията на Театър "България армия" с режисьор Стоян Радев – постави началото на фестивала и се игра в две последователни..
"Седем поеми" на Илко Димитров събира знакови творби на поета, когото познаваме освен като прекрасен поет, и като юрист, общественик, бивш политик. Автор е на 17 книги и носител на Годишната награда на Сдружение на българските писатели за поемата си "Паркът", която присъства и в този сборник. Десет години по-късно през 2009 година получава..
Представянето на български произведения в наши и чуждестранни колекции е много важна тема, която обаче сякаш рядко достига до вниманието на обществото. Възприема се като лична работа на художниците и колекционерите – и в основата си е точно така. Но убягва нейната значимост за обществото, за неговата култура и представянето ѝ у нас и по света. Целият..
Как изкуството на Китай и Япония влияе на българските художници, като проследява развитието на познанието за двете далекоизточни страни, започнало от печатните издания, излизали на български език в столицата на Османската империя – за това разказва изложбата, подредена в СГХГ. Експозицията ще остане в СГХГ до края на август, а неин куратор е..
"Крилете на песента" е музикално-документален филм, посветен на маестра Ваня Монева и нейния хор. Премиерата му ще се състои на 8 юни от 19 ч...
На книжния пазар има нова детска книга, различна от всички други, които сте чели. Тя се казва " Приказки за различността", а неин автор е Христина..
В ефира на Lege Artis д-р Сагър Ал-Анези , лекар в Националния център по трансфузионна хематология, сподели своето виждане за дългогодишните проблеми в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg