Една от откроимите разлики между София и европейските градове е липсата на велосипедна инфраструктура. По време на изолацията още повече хора се убедиха в достойнствата и ползите от придвижване с колело, въпреки това не изглежда в скоро време промяна на трафика да е възможна.
Има добри пожелания и тържествено откриване на велоотсечки, но велосипедна мрежа липсва и придвижването на колело в София продължава да е рисковано, а на много места и невъзможно. Има отделни отсечки, свързващи дадени точки, но няма условия за придвижване. От години има и граждански натиск и различни групи от години се борят за подобряване на условията.
Всички искаме по-зелен, свободен от автомобили, свързан и удобен за придвижване пеша и с велосипед град, а администрацията, която го управлява вече десет години, изповядва на думи същата философия.
"София продължава да бъде най-опасната столица в ЕС за втора година. В последните две години пътно-транспортните произшествия в града са се увеличили със 100 процента" – тази печална статистика сподели инж. Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
"Експертите, отговорни за развиването на транспортната инфраструктура на София в момента, са същите, които от 10 години не развиват тази мрежа. Продължава да има задкулисие в управлението на транспортната мрежа – каза Милчев.
Беше създаден консултативен съвет, който да работи за интересите на София, но този съвет се превръща в параван на проблемите на пътната безопасност, а не в коректив.
Проблемът са системните нарушители на пътя и за да им въздействаме, ни трябва нова философия на Закона за движение до пътищата.
За да се превърне велосипедът в култура на придвижване, ни трябва политика, но не на приказките, трябват конкретни действия – каквито няма.
Скоро ще ни се наложи да спасяваме града от афишираните му спасители", констатира Богдан Милчев.
Ден преди денят на детето 1 юни насочваме вниманието ви към вярата и децата. Кой и как трябва да ги въвежда в нея? Естествено семейството е мястото, където децата оформят религиозните си убеждения. Родителите като първи учители по отношение на религиозната вяра следва да помнят, че чрез своите действия, думи и поведение могат да възпитат децата си..
Тази събота "Семейно радио" гостува в град Никопол, по чиито исторически и туристически маршрути ще се разходим заедно с Емо Шумов. В "Семейна рецепта" ще се запознаем с рибарските традиции на региона и ще опитаме и прословутата им рибена чорба. Кметът на града Емил Цеков и гл. ас. д-р Симеон Хинковски ни представят програмата на започващата..
Политическите процеси в България коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Веселин Стойнев , автор в DW и заместник главен редактор на "Би глобъл". Джевджет Чакъров и Делян Пеевски и защо процесите в ДПС са важни "Важни са, защото с хода на г-н Чакъров окончателно падна възможността да се спаси марката "ДПС" , защото всъщност това..
Искането на президента за референдум за еврото и състоянието на българското правосъдие коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" правният експерт Иван Брегов . Темата с референдума за еврото и Радев се обговори в пространството как ли не... "От гледна точка на правото, можем да кажем сравнително малко. Но да видим фактите: Радев..
На 29 май в Арбитражния съд при Българската стопанска камара беше представен сборникът от проведената през 2024 г. конференция под наслов "Общи въпроси на арбитражното и съдебното производство". Какви са проблемите на арбитражните съдилища? Проф. Таня Йосифова – експерт по гражданско и търговско право, председател на Арбитражния съд при..
Политическите процеси в България коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Веселин Стойнев , автор в DW и заместник главен редактор на "Би..
От днес в галерия "Риволи" може да бъде видяна изложбата "Френското изкуство". Галерия "Риволи" представя изложбата "Френското изкуство", която събира в..
Рубриката "Съдебната практика на Съда на Европейския съюз" на предаването "Законът и Темида" се излъчва със съдействието на Съда на Европейския съюз...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg