Продуцирана през 2011 година, десетилетие по-късно радиопиесата „Ковачи“ на Алек Попов тотално се цели в натрупаните стереотипи, от които вече почти не се диша. Днес, и особено в неделя следобед, аудиото ще е по-свежо отвсякога и ще можете да проверите неговата енергия, актуална както за цялото второ десетилетие на 20 век, така и за тук и сега.
Историята на един социален проект със заглавие Помощник в брака, осъществен с участието на работници от Сливен в статистически най-щастливия немски град Оснабрюк, е фантазния бекграунд, на който се завихрят силно драматични и емоционални събития, оплетени от изключителното умение на Алек Попов да съчетава в едно смешно, чудовищно и болезнено.
Текстът „Ковачи“ се появява на бял свят като разказ с подзаглавие: провокативна история, изследваща трансформациите на сексуалното желание в развитите общества. През 2011 този разказ е включен в американската антология Best European Fiction 2011.
В края на 2011 е неговата премиера като аудиопродукция на Радиотеатъра с редактор Ина Вълчанова, режисьор Възкресия Вихърова и с участието на Валентин Ганев, Мария Каварджикова, Христо Мутафчиев, Веселин Мезеклиев, Стоян Алексиев и Цветан Алексиев.
Година по-късно „Ковачи“ има вече и сценична постановка в Нов български университет с режисьор Възкресия Вихърова и нов актьорски състав с участието и на Валентин Ганев като глас на запис. Ковачи получава номинация за „Acкeeр 2012“ за съвременна българска драматургия и нoминaция зa „Икaр 2013“ зa пoддържaщa жeнcкa рoля.
Приятен неделен следобед и с брилянтния актьорски дует Мария Каварджикова и Валентин Ганев.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Преподавателката във Факултета по математика и информатика на Софийския университет коментира идеята на министъра на образованието и науката Красимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg