Шансът на „Зана“ да прозвучи по „Христо Ботев“ в странен обеден час, в който десетилетия наред без прекъсване е звучало предаване, предаването за култура, е най-напред предизвикателство към чувството за ритъм. „Зана“ ще предизвика чувство на объркване, което може да прерастне и във враждебност. Вместо мелодиката на аналитично настроен водещ, размиваща се в спокойна илюстративна музикална среда, в „Зана“ нещата вървят с логиката на удари на секира. Хем приказка, хем - не, хем сакрален танц, хем – не, хем любов, хем - стихия.
В основата ѝ е повестта „Зана“ на Керана Ангелова, издадена през 1998. Корицата на първото издание послужи и за вдъхновение на нашия уеб постер.
Радиопроектът „Зана“ си поставя уникалната задача да инкорпорира две принципно противоречащи си плоскости - автентично и приказно - в едно аудио. Аудио автентична е картината на мястото и времето, на историческите събития и възстановката на бита и ритуалите, автентичен е и диалектът, обаче в същото време ние разказваме страшна приказка. „Зана“ е първото радио постановка на Биляна Петрова и е прекрасно, когато дебютант в аудиото със свободно от граници въображение и вещи аудио режисьори се впуснат в напрегнатото приключение на радио творенето, където всяка форма е съдържание, така че, внимателно!
След тази кратка презентация, която наблегна на нестандартното и сюрпризиращото, да припомним: „Зана“ е последният във времето международен успех на българския радиотеатър и радиодраматургия. След поредица заглавия на изключителни постижения като „Цитаделата“, „Атолът“, „В долината на смъртната сянка: Иван“, „Mama- мама, tata- татко, история с деца на заден план“, „Апокриф или наивистични сънища“, „Един по-дълъг път до полето на боя“ „Зана“ стана Четвъртата THE BEST радиодрама в Европа през 2016.
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Йохан Волфганг Гьоте – писател, драматург, учен, философ и политик, е роден през 1749 г. И преди, и след неговия живот, човечеството не спира да воюва. Неизвестно защо. Но битките са междуличностни, междудържавни, световни, сякаш неизлечими. С "Ифигения в Таврида" хуманистът Гьоте предлага различно решение. Не случайно мястото на действието е в храма на..
На 8 юли в рубриката "Радиоколекция" на Радиотеатъра, започваща в 0.15 часа, тръгва феноменален проект: "Под игото" на Иван Вазов под адаптацията на актьора Руси Чанев. Големият наш артист се заема с начинанието след като преподавателите в българските училища в чужбина му разказали колко е трудно за техните питомци да вникнат в текста на Патриарха..
На своите най-малки слушатели Радиотеатърът предлага от 13 до 19 май "Седмица на животните". Животните са герои на много народни приказки, а често и писатели ги вземат за свои персонажи, за да изкажат вълненията и тревогите, които изливат с перото си. Оскар Уайлд например, който със "Славеят и розата" ни разказва за любов, преданост и..
"Не те виждам" е саркастична история, която Палми Ранчев разказва лирично. Сарказмът идва от болката по загубата на човешкото, а лириката - от обичта му към човека. Ще ви разсмее и ще ви натъжи. Без никаква автоцензура, авторът говори директно и нарича черното – черно, а бялото – трудно постижимо. Макар да е ситуирана сред безпътицата на..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg