Веркор е псевдоним на френския писател Жан Марсел Брюлер. Роден е през 1902 г. в Париж. Въпреки че получава инженерно образование, той избира пътя на художник-илюстратор и белетрист. До Втората световна война сътрудничи на редица списания с илюстрации и карикатури на злободневни теми. В началото на войната е мобилизиран. Участва активно и във Френската съпротива. През 1942 г. създава собствено издателство за антивоенна литература, което се превръща в рупор на Френската сърпотива. Първата издадена книга е неговата повест „Мълчанието на морето“, посветена на загиналия поет Сен Пол Ру. В края на 20 век французите я нареждат сред най-добрите книги на века.
Веркор е пацифист, който и след войната провежда активна обществена дейност, заемайки високи постове и критикувайки от трибуната им всяко световно посегателство срещу мира и човечността.
Повестта му „Вълчи капан“ не прави изключение от категоричните му антивоенни позиции. Тя е разказ за капаните на престъпното военно минало, което като всяко страшно време е изправяло хората пред тежки избори и е захапало непростимите им /или простими?/ вини във вълчи капани. Възмездие или прошка са необходими? Веркор по-скоро задава въпроси, без да назовава отговори.
Участват артистите: Луна Давидова, Николай Бинев, Юлия Кожинкова, Румен Костадинов, Богдан Глишев и Веселин Мезеклиев.
Музика – Румен Бальозов.
Драматизация и постановка – Илия Атанасов.
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Културният компас този път ни отвежда към едно наистина специално събитие – "Изчезващият град: Работилница за старите къщи" , което ще се проведе тази..
До 20 август ще продължи приемът на текстове за Националния литературен конкурс за поезия и проза "Янаки Петров". Всеки желаещ може да изпрати своите..
Депутатите от комисията по здравеопазване към НС приеха на първо четене три законопроекта, отнасящи се до правилата за минималното заплащане на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg