Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

„Бащата“ с кампания за наградите "Оскар"

Кадър от филма "Бащата"
Снимка: НФЦ

Режисьорите на „Бащата“ Кристина Грозева и Петър Вълчанов събират средства за рекламната кампания на филма на 93-тите награди „Оскар“. Продукцията е българското предложение за наградата в категорията „Най-добър чуждоезичен филм“. Избра я комисията на Националния филмов център с председател Милко Лазаров.

"Оскари"-те са планирани за 25 април 2021 година.За да достигне до тях и до реална номинация в съответната категория, „Бащата“ трябва да мине през няколко селекции. За целта е необходима сериозна рекламна кампания основно в Щатите, и по-конретно в Лос Анджелис, която да промотира филма пред членовете на журито на Американската филмова академия.

„Тази кампания е изключително важна, защото просто един филм със страхотни качества, колкото и да е добър, ако той не се гледа, ако не се промотира, ако не се представи, шансовете му да влезе в краткия списък номинирани са минимални. За съжаление, една такава кампания тук, за държави като нашата, в нашия регион, е изключително скъпа и затова шансът реално е по-малък. Големите европейски държави разполагат наистина с много по-мощен финансов ресурс и могат да си позволят да рекламират филма в най-различни престижни издания, свързани с кино, да организират допълнителни прожекции, така че филмите им да се гледат от максимален брой членове на Академията“, обясни в „Артефир“ Петър Вълчанов.

Историята на „Бащата“, в която Иван Савов и Иван Бърнев пресъздават по забавен, но и много емоционален начин чисто човешките отношения между баща и син, е отразена от някои от големите американски издания. И все пак за филма трябва да се говори отново. Той трябва да бъде актуално представен. Трябва да му се отделят цели страници в престижните киноиздания, да бъдат публикувани интервюта с авторите, да има и срещи с публиката, за да може тя да добие една цялостна професионална представа за филма. Всичко това е въпрос на сериозни финанси, сподели още Вълчанов. И допълни:

„Ние в момента събираме този бюджет. Искрено се надяваме и вече имаме положителна светлина от страна на Националния филмов център и Министерството на културата, че ще ни помогнат с каквото могат. И, разбира се, се обръщам тук към различни фирми и компании, които се интересуват от българското кино и които, ако имат интерес да се включат в тази кампания и да ни помогнат, могат да се свържат чрез нашия сайт или да ни пишат, за да се опитаме да представим подобаващо филма.“

Според прогнозите „Бащата“ е едно от основните предположения за краткия списък номинации, което до този момент не се случвало с български филм. Важна роля за неговата предстояща реклама има и публицистът, който екипът е избрал – добра компания, работила по представянето на филми като „Паразит“ и „Рома“.

„Бащата“ е вторият филм на режисоьркия тандем Кристина Грозева и Петър Вълчанов, избран да представя България на „Оскар“-ите, след „Слава“ през 2017 година. Той е и филмът, който е печелил едно от най-високите отличния в историята на българското кино – голямата награда „Кристален глобус“ от престижния кинофестивала в Карлови Вари миналата година.

Филмът има още постижения и е сред доказателствата, че българското кино е в подем, както смята един от режисьорите му – Петър Вълчанов.

Чуйте още от него в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Fun & Games на ателие "Керамика" на НБУ в галерия "Сердика"

Семестриалната изложба на ателие "Керамика" на Нов български университет се нарича Fun & Games и беше открита в галерия "Сердика" с галеристка Клара Арнаудова. Заглавието е препратка към работния, обучителния и творческия процес на студентите.  В света на дуализма, от който сме част, позитивното и негативното вървят ръка за ръка, четем в анонса за..

публикувано на 13.02.25 в 18:50
Ася и Радослав Рачеви

Ася и Радослав Рачеви: Ние сме телевизионни терористи

Ася и Радослав Рачеви разказват за изкуството на дублажа и какви са неговите специфики, как се изгражда образ само с глас зад кадър и какво трябва да притежава един актьор, за да практикува този занаят.  Гласовете им са сред най-емблематичните в бранша. Те са куклени актьори, завършват НАТФИЗ в класа на проф. Димитър Стоянов и са сред..

публикувано на 13.02.25 в 18:30
Георги Илиев, Георги Тенев, Мирослав Христов и Силвия Чолева

Очакваните места в поезията на Мирослав Христов

Новата поетична книга "Очаквани места" на Мирослав Христов разказва неочаквани истории със запомнящи се герои и действия. Илко Димитров споделя: "Новото и, трябва да се каже, специалното в тази книга, е акцентът върху фабулата. Поетичните текстове вече са не описание или изразяване на чувства, а създаване на истории, които се развиват във времето..

публикувано на 13.02.25 в 17:55

Литература и музика в списание "Страница"

Новият брой на сп. "Страница" може да се нарече музикален. Не само цял един раздел "Литературен университет" е посветен на музиката и литературата, но и интервюто на Клео Протохристова с писателя и преводача Иван Станков е "за музиката в думите, за думите като музика и за "Отсамния край на невъзможното".  В броя са публикувани "Фонограми" от Цочо..

публикувано на 13.02.25 в 17:25
Рудникът в Кремиковци – днес езеро

Потенциал за промяна

Две изложби изследват разрухата и паметта, и превръщането им във възможност за ново начало. Проектите на Яна Абрашева и Слава Савова насочват вниманието към някогашни "обещаващи" родни индустрии и състоянието им в момента. В "Оберлихт" в галерия "Поста" Яна Абрашева възкресява спомена за завод "Родопа" чрез витраж от изпочупените стъкла на..

публикувано на 13.02.25 в 16:45