Брзото ченете е мтедоика аз уксонеро взърипемане ан ифноамрицята. Току-що прочетохте изречение, в което местата на буквите във всяка дума (без първата и последната) бяха разменени.
Това е само един пример за начините, по които възприеме информацията, която даден текст съдържа.
Спомнете си Бързоходеца от „Приключенията на барон Мюнхаузен“, който носеше големи тежести на краката си, за да може да ходи в крачка с останалите, а когато ги свалеше, съумяваше да измине огромни разстояния за кратко време. Част от упражненията за бързо четене включват подобни упражнения, при които завъртате книгата на 45 градуса или я обръщате с главата надолу и се опитвате да четете, а когато я върнете в изходно положение, забелязвате колко по-бързо възприемате написаното.
„Ако възрастен човек засече колко думи прочита на минута, те не се различават съществено от броя думи, които дете в първи-втори клас може да прочете. Четенето е умение и като всяко умение може да се усъвършенства и надгражда“ – казва Стелина Спасова, сертифициран преподавател по бързо четене.
Методиката на бързото четене използва различни техники, които улесняват връзките между двете мозъчни полукълба, развиват периферното зрение, подобряват паметта и концентрацията, изострят вниманието към детайлите.
А най-хубавото е, че никога не е късно да се започне с упражнения, които неусетно надграждат уменията ви.
Разбира се, ефектът няма да се постигне, ако започнете с тренировките два дни преди държавен изпит. Ако опитате плавно и постепенно да ускорите скоростта на възприемане на информация, започнете с книга, която харесвате.
Чуйте какво споделя от опита си като преподавател Стелина Спасова.
Темата в това издание на "Време за наука" е една от най-дискомфортните човешки емоции – срамът. Сигурно няма на този свят човек, който поне веднъж да не се е червил, да не е изгарял от срам, а ако има такъв човек, вероятно е социопат. Знаем за какво служи страхът, за какво ни предупреждава болката. За какво ни е срамът се питаме във..
Не от вчера бизнесът у нас алармира, че изпитва недостиг от квалифицирани кадри. В края на миналата година Министерството на образованието и науката предложи 61.32% професионални паралелки в план-приема за гимназии за учебната 2025/2026 г. – най-високият досега процент. Дали това е достатъчно като мярка да повиши интереса на младите хора към..
"Най-важното през целия ми живот е било, че никога не съм спирал да търся нови решения и да уча. Най-важното е да не спираш да упражняваш знанията, които имаш, да търсиш начин да ги надградиш, за да правиш нещата по-лесни, по-прости и по-сигурни. Така растеш!" – това е изводът, който инж. Емил Митев прави на този етап от живота си. Той е носител..
Главен асистент Силвия Георгиева от Университета за национално и световно стопанство, катедра Предприемачество, неотдавна беше в любимия ми щат Гуджарат, за да преподава в тамошния университет. Тъй като не съм ходила в Ахмедабад след ковид пандемията, нямам търпение да я разпитам за този най-голям град в щата, който е и на седмо място в огромна..
Само три години след създаването на Софийския университет са сформирани катедрите по ботаника (1891) и зоология (1897). За десет години броят на катедрите се удвоява и те осъществяват обучение на студенти в рамките на Физико-математическия факултет, в специалността Естествена история. През 1944 г. специалността се разделя на две – Биология и..
Професор арх. Тодор Кръстев, почетен член на Международния съвет за паметниците на културата и забележителните места (ИКОМОС) и експерт по Световното..
Тоби Драйвър , създателят на митичните чудовища Kayo Dot и maudlin of the Well , един от най-оригиналните композитори в съвременната американска..
Във връзка с годишнина от Кюстендилската акция за спасяването на българските евреи от лагерите на смъртта, къщата музей "Димитър Пешев" представя изложбата..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg