„Шърли Верет като Кармен – това е самото съвършенство!“, отбелязват в американския печат ден след триумфалния дебют в МЕТ през 1968. Кармен наистина остава едно от най-впечатляващите преобразявания на Шърли Верет в десетилетната ѝ бляскава кариера. Дръзка, горда, изпълнена със страст и решимост да преодолява всякакви препятствия… Тъкмо каквато е Шърли Верет и в живота!
Великолепно съчетание на изумителен талант с невероятен характер.
Критиците определят Верет като еталон за Вердиева певица. Това обаче никак не я главозамайва. Гради кариерата си с ум и търпение. Крачка по крачка се приближава до най-големите в съвременния оперен театър. Колкото до гласа, гласът на Шърли Верет наистина е необикновен! Могъщ, сякаш необятен, при това с характерния звънлив тембър и най-вече ярко индивидуализиран. Започва кариерата си в края на 50-те като мецосопрано. Липсата на проблеми във високия регистър ѝ гарантира успех и в сопрановия репертоар 10-ина години по-късно. Така в продължение на повече от две десетилетия Шърли Верет изкусно вае на сцената своите роли в двата вида репертоар. Обявяват я за феномен, супер звезда … „Думи, които не зная какво означават, но за които всички копнеят“, признава певицата. „Премиерата на „Троянците“ от Берлиоз в МЕТ бе важна спирка в кариерата ми. От този миг усетих уважение, с което никога преди това не са ме удостоявали. Струваше ми се, че сънувам…“, не крие радостта от успеха Шърли Верет в автобиографичната книга „Никога не съм била сама“.
На 31 май преди 90 години е родена знаменитата американска певица. Повод да си припомним на 19 юни от 20 часа някои от знаковите ѝ роли в опери на Верди, Бизе, Доницети, Белини.
Снимки: shirleyverrett.com, Wikimedia
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg