Изкуството и науката си подават ръка в първото за България издание на Международния фестивал „Театър на чудесата“. Какъв е ритъмът в сърцето на Галактиката, какво е общото между астро физиката и импро-театъра, какво представлява креативността на Айнщайн, докъде се е развила концепцията за синтетичния човек и възможно ли е да бъдем безсмъртни, как палеозологията среща театралното изкуство. На всички тези въпроси отговорът ще търси изданието на международния фестивал от 10 до 12 септември на столичните сцени „Дерида“ и „Терминал 1“. Изкуството и науката си подават ръка още от древната история, сподели пред нас Димитър Узунов, като разказа за събитието, на което ще бъде лектор.
„Креативността често е определяна за най-важното умение на 21 век, ще тръгнем по стъпките на креативността на Айнщайн. Събитието се казва „Как да се превърнеш в Айнщайн за един час?“ е забавно и вълнуващо приключение в търсене на тайните на креативността на Алберт Айнщайн. Айнщайн е творил в науката, но принципите на неговата креативност могат да бъдат приложени във всички сфери на човешката дейност. Екипът на спектакъла имат амбициозната задача за един час да превърнат всеки един от публиката в експерт по креативност. Също така изчислителната способност например е навсякъде около нас, тя е и в концепцията за по-задълбоченото развитие на изкуствения интелект.“
Едно от най-интересните събития в програмата търси отговор за концепцията за синтетичния човек. Със синтетичния човек ще ни срещнат научният предприемач доктор Спас Керимов, видео-артистът Никола Налбантов и режисьорът Димитър Узунов. „С нашите научни разработки, търсим философски отговори, ултимативно ще се представи една история на сцената за концепцията за бъдещия човек“, заяви доктор Спас Керимов и добави:
„Ще търсим отговора на въпроса синтетичния и натуралния човек, къде се пресичат като граници. Идеята за позитивното бъдеще е сравнително нова, от Ренесансовото вярване на Да Винчи, че можем конструктивно да проектираме живота си, да го правим по-добър да създаваме позитивно бъдеще. Така се прокарват няколко аспекта, но един от най-важните е, че съществува прогрес, който се свързва с технологичния и научния прогрес. Изкуството се самозадължава да експериментира с този прогрес, защото изкуството има нужда да комуникира, да пресъздаде, да разчлени този технологичен процес, за да му дадем повече смисъл. Такива постановки са вратата за очовечаването на технологичния процес.“
А повече подробности за събитието, за акцентите в програмата и за срещата между наука и изкуство на сцената на чудото, наречено театър, чуйте в звуковия файл от разговора с организатора на фестивала – Димитър Узунов и биотехнолога – доктор Спас Керимов.
33-то издание на Международния театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен предложи на публиката и критиката поводи за размисъл върху едни от най-значимите заглавия от чешкия театър и международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът проф. Калина Стефанова, преподавател в НАТФИЗ..
Тази година в Созопол се проведе международна конференция "Изкуствена и естествена креативност" посветена на 30 години Ранноесенна школа по семиотика, към Нов български университет в България. Лектори на конференцията бяха утвърдени световни имена като проф. Масимо Леоне – преподавател по визуална семиотика и психология на комуникацията, както и..
До 16 октомври в галерия "България" на Българския културен институт - Рим може да бъде разгледана изложбата Viva l’Accademia, която представя селекция от творби на преподаватели от Националната художествена академия в различни направления на визуалното изкуство – живопис, графика, скулптура, плакат, илюстрация, текстил, керамика, дигитални изкуства и..
Неделното издание на " Академия комика " , литературния салон на редакция " Хумор и сатира " , е посветено на Станислав Лем, блестящият полски писател. Роден в Лвов през 1921, Лем е сред най-знаменитите писатели-фантасти в света, с милионни тиражи и преводи на десетки езици. Вероятно най-популярен е романът му "Соларис", но творчеството..
Най-новото заглавие в репертоара на Сатиричния театър "Алеко Константинов" е "Пак плаче, но този път от щастие" на един от най-популярните сръбски драматурзи, сценаристи и романисти Новица Савич. Премиерата е на 10 октомври и е режисьорски дебют на актьора Явор Борисов. Една комедия, написана с драматургично майсторство и несъмнено познаване на..
Защо според Илиян Василев ситуацията в България – от кризата с боклука в София до войната между прокуратурата и съда – може да бъде наречена Операция..
До 16 октомври в галерия "България" на Българския културен институт - Рим може да бъде разгледана изложбата Viva l’Accademia, която представя селекция от..
В началото на седмицата Николай Бареков, преди години работил като журналист, после работил като политик, а сега с плахи опити отново да се върне към..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg