Октомврийската премиера на Радиотеатъра „Последен поглед“ е българска пиеса, а това винаги е добра новина. Авторът ѝ Иван Странджев е роден в Пловдив. Учи българска филология, след това завършва театрална драматургия. Освен драматург е и поет. Издал е няколко стихосбирки и е носител на национални награди за поезия и драматургия.
Пиесата му „Последен поглед“ е житейска история за изпуснати шансове, любови, мечти. „Но това не се ли случва с всеки от нас – споделя авторът. – Дори да не си признаваме, дори животът, който живеем, да ни изглежда малък, онова, което е минало през нас и е оставило своите белези, не се завръща. Остава последният поглед назад и белезите“.
Пиесата е ситуирана във времето след 1989 г., началните години на промените – време на разместване на социалните пластове между две исторически епохи, когато съдбите на хората се натрошават, и, наред с оцеляването си, те са принудени да изясняват моралните си критерии. Въпреки това ще чуете една топла, човешка история за разминаванията, за очакванията и несбъдванията. И внушението, че социалните катаклизми само провокират вътрешните, които винаги са по-сериозното изпитание за нивото на житейския ни смисъл. А последният поглед към преживяното безмилостно отчита дали, как и доколко сме се справили.
Пиесата е написана с ясно чувство за драматургия и преплита съдбите на тримата си герои по неочаквани, сложни пътеки. „Последен поглед“ бе отличена в конкурса на Радиотеатъра за радиопиеса за възрастни.
Участват артистите: Стефан Къшев, Стефка Янорова и Василена Винченцо.
Режисьор: Мария Ганева.
Музикален оформител: Валя Бояджиева.
В студиото работиха: Александър Спасов и Михаил Михайлов.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg