Да намериш в лошото, хубавото, да откриеш предимството на онлайн медията, която завладя живото изкуство, наречено театър, да вземеш от екранната действителност онова, което няма да убие театралната сцена, а ще я възроди в нов облик. Това успява да направи оригиналната идея на доцент Възкресия Вихърова с решението ѝ да създаде театралният минисериал – „Когато аз бях ти“. Тук документалният сюжет не е единственият новаторски подход, на който често залагат в своите режисьорски решения доцент Възкресия Вихърова и актьорският състав на платформата „Артисти за НЕнасилие“.
Продукцията се представя на сцената на Университетски театър на Нов български университет за първи път, а този уикенд имаше и своя онлайн премиера. Отделните части на продукцията, която представя онлайн сюжети, са озаглавени "Ревността", "Случайността", "Бащата" и "Майката" и разглеждат криминални казуси по действителни случаи. Формата предразполага режисьорското око да използва и елемента на трансформиращия преразказ, или по друг начин казано, как ще изглежда една случка, разказана през очите не на потърпевшите, а на провокаторите:
„Тази идея се появи по време на локдауните, усетихме, че работейки онлайн, репетирайки, всеки може да създаде своя капсула и така ги нарекохме капсули. Трансформиращ преразказ работя вече 4-5 години като похват, представяла съм много уъркшопи по тази тема. Това е да разкажа случката от името на героя, който дори не участва, или има съвсем малка роля, така внимаваме за това, което ще остане незабелязано, не акцентирано.
Например при „Капсулата на Ася“ излезе може би най-същественият монолог, на кучето от името на кучето, което може би е нападнало детето, има съпреживяване към акта. В другия е от името на куршума, който е прострелял детето, как се чувства той. Сълзите изчезват, когато говориш тези неща, сълзите се появяват и те пречат за друго преживяване, освен съпреживяване към акта. Когато се отпусне такъв приказен герой, тогава въображението започва да работи много силно. Всяка капсула слага на масата криминален разказ.
Принципите за капсулите са едни и същи, но вътре актьорите са много свободни да достигнат до своя максимум. Много хора се съпротивляват, казват защо ще ме замества живото изпълнение с поредица от картинки, аз съм от другата страна, точно това заместване с поредица от картинки започна да ни кара да правим нов много интересен колаж, да използваме като средство компютъра с неговите възможности и софтуери, актьорът набавя много нови средства да работи.“
Тази събота и неделя в YouTube канала на Платформата НЕ бяха излъчени първите две серии, другите две предстои да бъдат показани до края на годината. Повече за същността, идеята и сюжета на театралния миНисериал и как се ражда той като жанр, чуйте в разговора на Ангелина Грозева с режисьора на "Когато аз бях ти" – доцент Възкресия Вихърова.
Фестивалът "Тракийски мистерии" е културен проект на академия "Орфика". Тазгодишното пето издание ще бъде открито на 28 юни от 21.30 часа с интерактивния спектакъл "Нифеуи – мистерия на водата" в културно-туристически я център "Акве Калиде" в Бургас . Древният тракийски епос ще оживее под звуците на авторска музика,..
В редакция "Хумор и сатира" не ни е това работата, по-скоро е страничен ефект, но смешките ни са такива, че някои слушатели тръпки ги побиват дори в най-страшните жеги. Подобен ефект вероятно ще има и тази неделя за избрани хора веднага след новините в 18 часа, когато ще чуете: - Увод с песни от фестивала на хумористичната и сатиричната песен..
В "Нашият ден" се срещаме с Мария Конакчиева и нейната нова книга "Влюбена в живота" . Определят я като най-елегантната дама и бижуто на София. За мнозина Мария Конакчиева е много повече. Тя е вдъхновение, енциклопедия на активностите на Френския културен институт и пример за вродена аристократичност. Близо две седмици преди Франция да..
Художничката Ивелина Иванова откри своята изложба "Преходи". Нейните живописни картини могат да се видят в личното й "Арт ателие" на улица Алабин 8. Откриването на изложбата снощи беше специално от нейния куратор изкуствоведа доц. д-р Сузана Николова. Слушайте!
На площадката на бившия Мавзолей се проведе публичната дискусия "Наше ли е миналото?" , част от проекта "Между миналото, което е напът да се случи, и бъдещето, което е било" на художника Красимир Терзиев. Предмети на публичния разговор бяха наследството на социализма, паметта в градската среда и ролята на изкуството и гражданския диалог в..
Тази година предстои четвъртото издание на фестивала за класическа музика Allegra в София, което, освен четири концерта в Балната зала на Централния военен..
Продължаваме темата, която започнахме миналата седмица, свързана с глобалното разследване на Международната коалиция OPENWING Alliance, публикувано на 17..
С препоръки какво да четем през лятото в "Нашият ден", гостуват Ема Цветанова, Ирена Назарова и Серафим Владимиров , студенти в Магистърска програма..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg