„Олеанна” е най-новият спектакъл в репертоара на театър „Любомир Кабакчиев” в Казанлък. Пиесата е на американския драматург Дейвид Мамет, а постановката – на Надя Панчева.
Основният конфликт в „Олеанна” е между студентка и нейния преподавател.
„Мисля, че пиесата е подходяща за дебют, тъй като темата все още ми е прясна, тъй като аз току-що завърших университет и сетивата ми все още са настроени по темата – остро, бих казала.
Иначе самата пиеса ме спечели с това, че една привидно банална тема – отношения между учител и ученик, е разказана по абсолютно оригинален начин. И извън целия политически и социален контекст всъщност отдолу стои един проблем за тоталното неразбиране между хората и тоталния отказ за комуникация, който мисля, че е много актуален в момента”, сподели в „Артефир” Надя Панчева.
Целия разговор можете да чуете в звуковия файл.
„Олеанна” е дебютен спектакъл на професионална сцена за младата режисьорка и за актрисата Теона Димова, които са абсолвенти в класа на проф. Пламен Марков, випуск 2021. В представлението участват още актьорите Дария Димитрова и Милен Вангелов. Сценографията и костюмите са на Ирина Цапрева.
Публиката в Казанлък може да гледа премиерното представление тази вечер (19 януари) на сцена „Любомир Кабакчиев”, а на 9 февруари спектакълът ще гостува в София, на сцената на Yalta Art Room.
Гергина Иванова Дворецка e журналистка и поетеса, родена в София. Завършва Софийската гимназия с преподаване на френски език и българска филология в Софийския университет "Свети Климент Охридски”. Още като студентка започва работа в тогавашната "Младежка редакция" на програма "Христо Ботев". Целият ѝ професионален път е свързан с БНР. Още през 1990..
В нашата история, но и в световната такава, артбохемството е особен фактор. Соцбохемството беше и проява на стихиен хедонизъм в творческите среди, но и акт, понякога, на свободомислие и еманципация от идеологическите канони. Говорим за всичко това въз основа на културния и творческия живот във Варна през десетилетията на социализма. Повод е и книгата..
Документалната изложба "Строителни войски" на фотографа Гаро Кешишян изследва темата за рядко коментираната държавна практика от близкото минало – трудовата повинност в България. Експозицията включва 92 фотографии, заснети в периода 1983 – 1995 г. и създава образно пространство за емпатия и лична връзка със служещите в Строителни войски, разкривайки..
Актрисата и певица Анастасия Левордашка и тромпетистът и диригент Румен Левордашки гостуват в "Моето семейство" в навечерието на светлите семейни празници. С поведението си и житейската философия двамата дават ракурс на връзка между баща и дъщеря, който генерира талант, щастие и вяра в красотата. И Румен, и дъщеря му Анастасия, вярват, че..
"Бохемските места на соца. Варна" е третото поред изследване на Мариана Първанова, посветено на бохемската история на социализма. С разкрепостяването на социализма в края на 70 и началото на 80 години на ХХ век настъпва кулминацията на артистичните изяви в морската ни столица. "Във Варна си дават среща артисти на много високо ниво, създава се..
Жителите на троянското село Черни Осъм са обезпокоени от развитието на проекта за изграждане на язовир в близост до населеното място. В "Нашият..
Галерия-книжарница "Къща за птици" събира днес (10 декември) от 18.00 ч. на литературно четене поетите Балчо Балчев, Валери Манолов, Георги Веснаков (via..
Явор Гърдев е име, което едва ли се нуждае от представяне в културните среди на България. Театрален и кинорежисьор с дългогодишен опит, той впечатлява..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg