Представители на държавните и общинските театри в България, на читалищата, галериите, музеите, оперите, неправителствения сектор и други организации, които имат амбицията да инвестират в творческия ресурс на най-младите, се събраха, за да обсъдят националните и международни програми за насърчаване на младежката заетост в областта на културата. Те се обединиха около това, че артистите и хората на изкуството в България се нуждаят от по-целенасочена подкрепа по отношение на кариерното им развитие в която и да било творческа сфера.
НАТФИЗ беше домакин на този форум под надслов "Подкрепа за кариера в изкуството и културата", организиран съвместно със Съюза на артистите в България, Министерството на труда и социалната политика, Агенцията по заетостта и програма "Развитие на човешките ресурси".
"Тези програми касаят не само театрите, но и всички културни институции в страната. Те дават възможност на работодателите да наемат млади хора до 29 години, като държавата поема заплатата за известен период от време, което е много добре, защото младите хора така могат да се ориентират първо – дали това наистина е тяхната професия, за която са учили, и второ – дали това е тяхното място. А работодателите пък от друга страна имат време да преценят дали това е човекът, на когото те могат да разчитат по-сериозно за репертоара си в бъдеще", разказа в "Какво се случва" модераторът на кариенрния форум – деканът на факултет "Сценични изкуства" в НАТФИЗ доц. д-р Пенко Господинов.
Според него трудно би могъл да бъде улеснен преходът между образованието и заетостта на студентите, току-що завършили съответната артистична специалност, защото това е творчески път, който е индивидуален за всеки. Това, от което младите актьори имат нужда, е работа.
"Точно в тази част държавата може да помогне. Тези програми, колкото и да са кратки в началото като срокове – в момента те са шестмесечни, но се надявам, че могат да се удължат и на една година, просто бюджетът на държавата тази година позакъсня – със сигурност ще проработят. Виждам какъв интерес има от директорите на театрите към нашите студенти. Вече почти всички завършващи, което е голяма радост за мен, са водили разговори с колеги от различни театри да започнат работа и веднага да започнат репетиции. По този начин може да се помогне, точно това беше и целта на програмите, които представихме, а те бяха три", допълни още Господинов.
Повече за важността на образованието и смисъла на културата, за себепознанието, от което започва пътят на всеки човек, за отговорността да правиш избори и да мислиш доц. Пенко Господинов разказва в звуковия файл.
Заради високите сметки за ток три от знаковите къщи музеи в Хасково – къщата музей "Кирковото училище", Паскалевата къща и Шишмановата къща, ще бъдат достъпни само след предварителна заявка . До решение за мярката се е стигнало след получаването на сметките за отопление за месец декември, които са били значително високи. Директорът на Регионалния..
Новата изложбата на Ангелика Радева носи името "Усещане за Барок". Художничката коментира, че барокът носи по-особен контакт с публиката. Изразява сложността на съществуването на човека, безграничността, многообразието и изменчивостта, които са валидни за всяко време. В галерията съвременният човек среща духа на барока. Не като естетика или..
В епизод 575 "Трамвай по желание" прави дълбок поклон пред една от най-значимите фигури на българската популярна музика. Легендата за краля на българската поп музика – Емил Димитров оживява в спектакъла на режисьора Николай Априлов – "Емил – Само един живот не е достатъчен". Във вълнуваща форма зрителите получават една история за живота на..
Директорът на най-посещавания музей в света - френския " Лувър ", Лоранс Де Кар обяви, че планира за достъп до картината на Леонардо да Винчи "Мона Лиза" да се заплаща допълнително. Таксата ще бъде добавена към стандартния вход за музея. В интервю за радио " France Inter " Де Кар подчерта, че не става въпрос за самостоятелен билет, а за..
" Бруталистът ", тричасовата драма на Брейди Корбет за отношението към брилянтен унгарски постмодерен архитект в САЩ след Втората световна война, взе наградата за най-добър филм на лондонските филмови критици . Филмът, в който участват Ейдриън Броуди, Фелисити Джоунс и Гай Пиърс , спечели голямата награда, но пропусна някои други, както..
Преди дни депутатът Румен Петков попита "Кой го интересува ДС?", т.е. 35 години по-късно има ли смисъл да говорим за отминали неща. За кои "отминали неща"..
Тя е символ на установения морал и етикет, при това не само на държавно и политическо ниво, обвързана е със социални каузи от всякакъв вид. Винаги трябва..
Ако попаднете на белгийски битак, наречен брокант, ще забележите как ловците на антики най-внимателно ровичкат сред купищата ленени покривки и ръчно..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg