Музеят на хумора и сатирата в Габрово няма да приема реклами и спонсорства от компании за изкопаеми горива. От институцията заявяват, че това е отговорно решение, с цел да се намали дезинформацията за замърсяването и за климатичната криза. Решението идва след съвместна работа по кампаниите на "Грийнпийс" - България, свързани с енергийния преход от замърсяващите и подклаждащи климатичната криза изкопаеми горива към чисти възобновяеми енергийни източници.
Една от тези кампании е Европейска гражданска инициатива за забрана на рекламирането и спонсорството от компании за изкопаеми горива.
"Културните институции трябва да са водачи на мнение. Да бъдат смели, решителни и независими просветители, а не проводници на заблуди. По тази причина приветстваме отказа на Музея на хумора и сатирата от реклами и спонсорство от компании за изкопаеми горива. Това е смело и отговорно решение в борбата със заблудите и климатичната криза. Отправяме призив и към останалите музеи, галерии, концертни, спортни и други зали и институции да последват този пример и също да заявят своята независимост от индустрията на изкопаемите горива“, коментира Лора Фучеджиева, която координира кампанията за България.
"Поддържането на широка и пълноценна културна програма изисква солидни средства и усилия. Събитията ни трябва да са достъпни, за да можем да изпълняваме основните си функции, осигурявайки достъп до култура на възможно най-широк кръг от хора. Но освен тази отговорност, ние носим и отговорност по отношение на света, в който живеем. Не можем да допуснем чрез нас замърсяващи и вредящи на климата компании да се опитват да изпират имиджа си. Затова в годината на нашата 50-годишнина и на 25-ото Габровско биенале на хумора и сатирата, което е изцяло посветено на устойчивия начин на живот, ние официално се отказваме от рекламите и спонсорствата от компании за изкопаеми горива“, заяви Маргарита Доровска, директор на музея.
Тази инициатива на Музея на хумора и сатирата е част освен от партньорството с "Грийнпийс" - България и от принципната визия за устойчиво развитие на музея. От институцията скоро планират да излязат с декларация за следване на екологична мисия, според която всички дейности в музея ще бъдат подлагани на оценка за устойчивост, а обществеността ще бъде въвличана в зелени каузи.
"Грийнпийс" - България и Музеят на хумора и сатирата отправят призив и към хората да подпишат петицията за забраната на реклами и спонсорства от компании за изкопаеми горива. Целта е до октомври тази година да се съберат един милион подписа на граждани от Европейския съюз. Тази подкрепа ще задължи Европейската комисия да разгледа предложението и да реши какви действия да предприеме. Европейската гражданска инициатива е официален инструмент на Европейския съюз, чрез който хората могат да заявяват позиция и да накарат институциите да предприемат промяна.
От "Грийнпийс" - България споделят, че вече съществува тенденция различни организации да се отказват от рекламите и спонсорствата от компании за изкопаеми горива. Така например Кралската Шекспирова трупа във Великобритания се отказа от спонсорството от "Бритиш петролеум“ през 2019 г. Всекидневникът „Гардиън“ обяви в началото на 2020 г., че вече няма да приема реклами от компании за изкопаеми горива и че е първата голяма световна медия, която прави нещо подобно.
"Крачка" към Холандия – Амстердам и Хага забраниха рекламите на изкопаеми горива на спирките на градския транспорт и в градските пространства през 2021 г. Отново в тези два града Музеят на Ван Гог и Музеят "Мавриций" се отказаха от партньорството си с "Шел" през 2018 г.
Има ли нещо по-противоположно от живота и смъртта? В евангелското четиво от днешната неделя пред градските порти на Наин се срещат погребалното шествие на един младеж и шествието, предвождано от Иисус Христос, заобиколен от Своите ученици и следван от множество народ. Шествието на смъртта върви срещу шествието на живота. Винаги, когато видим..
Елица Дякова работи в МИГ Долни Дъбник и Долна Митрополия – Местна инициативна група, която да подпомогне на място земеделските стопани и производителите в района. Местните инициативни групи разполагат с достатъчно инструменти, за да изграждат общност и да съживяват малките населени места, с помощта и на местни инициативни хора, черпейки..
Полковник Амир Горен, утвърден международен експерт по въпросите на антитероризма, ветеран от 8 войни, активно участвал в стотици бойни действия, който има 42-годишен опит в областта на отбраната и сигурността към IDF и е съосновател на отряда от командоси "Маглан", разказва за първи път пред слушателите на БНР, в "Мрежата", от първо лице, за..
Малко по-малко от месец ни дели от една от най-очакваните вечери за гейминг общността – голямата нощ на игрите, позната като Sofia Game Night. Това е най-голямото събитие за видеоигри, мобилни приложения и настолни образователни игри в България. За втора поредна година събитието ще включва не само изложби, но и лекционна част, в която ще се..
Защо в продължение на две години бившият ръководител на "Човешки ресурси" в ОДМВР (полицията) в Пловдив води битка в съда и иска да докаже, че неговият отдел е бил преструктуриран, за да бъде назначен ексдиректорът на местната дирекция на МВР Димитър Балев? Какъв е Частният случай на Траян Тодоров от град Пловдив? Той води 2-годишна съдебна битка в опит..
"Есенни театрални срещи в Русе" – така се нарича новият фестивал, чието първо издание ще се проведе от 8 до 13 октомври в крайдунавския град...
Силвана Грънчарова и Христина Топалова-Инка казват за себе си, че са граждани на света, защото през последните 40 години са посетили над 65 държави..
На 6 октомври вечерта от 20.00 часа българско време очакваме с трепет развоя от музикалната надпревара на "Нека пеят народите" – престижният международен..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg