“Всеки човек трябва да се чувства независим, това е един от най-хубавите ни и светли празници. България има ориста да попада в исторически и геополитически план на едно много особено място, което е доста проветриво – ние сме на кръстопът. Тук са се преплитали много интереси в продължение на много векове. Винаги съм казвал, че Балканите са най-уникалното място на света“, казва в ефира на “Нашият ден“ Георги Андреев, директор и главен художествен ръководител на ДФА "Филип Кутев", и подчертава:
“Когато човек се чувства духовно здрав, той е независим да прави това, което смята за добре. Пожелавам на всички да сбъдват мечтите си!“
Началото…
“Непрекъснато в ранното ми детство звучеше музика. Цялото ми семейство – още баба ми, дядо ми – пееха или свиреха на някакъв инструмент. Това не е било толкова решение, колкото някаква подсъзнателна реакция или ориентиране в тази посока“, казва в интервю за БНР Георги Андреев, директор и главен художествен ръководител на ДФА "Филип Кутев", и допълва:
“Когато израстваш в среда, в която се музицира непрекъснато, малко или много ставаш част от нея. Истинското решение дойде доста по-късно, когато пожелах да уча в Музикалното училище в Широка Лъка.
Решението ми да свиря на гъдулка не беше много осъзнато. Просто много ми харесваше този инструмент – звукът и чувствеността, която излъчва. С течение на времето осъзнах, че не ми е достатъчно само да свиря. Интересите ми се разшириха и започна да звучи музика в главата ми, която беше доста по-богата от солов инструмент. Тогава започнаха и първите ми композиционни опити.“
Наградите
“Винаги е много приятно, когато получиш награда. Не се стремя към наградите, аз и колективът, с изключение на случаите, в които се явяваме на конкурс“, посочва още той.
Как се запазва пламъкът?
“Често нещата са доста по-прозаични. Има една поговорка – “Апетитът идва с яденето“. Комплексно изживяване е. Това е призвание, което води до вътрешно задължение и потребност това да продължава. Мотивацията на всички, участващи в този състав, не е чисто професионална или финансова. Ако не е тази любов и усещането за призвание и за мисия, нещата не могат да се случват насила“, споделя още Андреев.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg