Гергана Райжекова е изследовател на алтернативната музикална сцена в България. Авторката е посветила голяма част от работата си на документирането на рок алтернативното движение в България и анализирането на клубната дейност в страната с акцент на клубовете като „медия“ и канал за музикална комуникация. Занимава се и с това как съвременната музикална клубна култура оформя вкуса на публиката и оказва влияние върху музикалните групи.
В книгата си "Невидимият рок. Алтернативната рок сцена в България", писателката представя първото антропологично проучване на алтернативната музика в България. Това е рядък вид рок документалистика за българската сцена, която съдържа седем пълни дълбочинни интервюта с ярки представители на музикалната сцена. Книгата включва и ценни фотографии на алтернативни групи и клубове.
"Невидимият рок" е едно сериозно научно изследване, което е част от работата на Райжекова като преподавател в Нов български университет. Въпреки увлекателния стил на разказа, тя е насочена към сериозния читател, който желае да се запознае с темата и да разбере значението на алтернативната музика у нас.
От тиража на "Невидимият рок" са останали само три бройки, които са в къщата на авторката. Според нея книгата е постигнала своята цел - да остане в архивите и да бъде налична в библиотеките.
Гергана Райжекова е и сугестопедагог със сертификат № 270/2011 и преподавателски опит. Нейните сугестопедични стаи Debussy и Chopin са главни пана в изложбата на Трансформаторите в изследването как средата влияе на процеса на възприемане на знания.
Повече за нейната книжка, насочена към тази тематика - “Miss Jelly FIsh: Leaving Planet Earth" - чуйте от пълния разговор в звуковия файл.
Новата изложба на Анета Дръгушану в галерия "Арте" се нарича "Родова сцена". Това са рисунки от последната година и живописни платна с ретроспективен характер. Ето и част от заглавията: "Градината на човека", "Родова сцена", "Майка", "Хляб насъщни", "Опалена земя", "Жанрова сцена". Кирил Василев пише следното за творбите ѝ, в който постоянно..
От 13 юни пред “Топлоцентрала“ се разкрива интерактивна намеса в градска среда с меко люлеещи се дъски, които под натиск произвеждат музика. Инсталацията носи името "Нестабилна земя“ и представлява проект, чрез който създателите му – Силвия Чернева и Любов Жеглова – изследват темата за играта като начин да се движим, да се свързваме, да опознаваме..
Кристина Йорданова пише в своя рецензия за поезията ѝ: "Амелия Личева умее да пише топло, тактилно, но и някак спокойно и умозрително, едновременно близко и далече от образите, които създава." Йорданова подчертава, че поетесата "умее да разказва, да пише "сюжетна", внимателна и ясна поезия". А Дария Карапеткова посочва: "Стихотворенията са..
Заглавието на книгата на Момчил Методиев е "Разрушаване на общността". Това е изследване на методите и последиците от превръщането на църквата в "обект" на ДС. "Многобройните примери за груба намеса на Държавна сигурност в живота на Българската православна църква през комунизма поставят множество въпроси. Най-тежкият е по какъв начин тайните служби..
С препоръки какво да четем през лятото в "Нашият ден", гостуват Ема Цветанова, Ирена Назарова и Серафим Владимиров , студенти в Магистърска програма "Преводач. Редактор" на СУ "Св. Климент Охридски". От българската литература до най-новите китайски и японски заглавия на книжния пазар; от фантастиката през магическия реализъм до травмата на..
"Поздравления, свят, време е за мир" – написа вчера в социалните мрежи президентът на САЩ Доналд Тръмп. Израел и Иран договориха примирие, а светът очаква..
Започва “Малък сезон” 2025 в Театрална работилница “Сфумато”. Тази година фестивалът ще се проведе от 25 юни до 7 юли. Като продължение на новата..
Тази година предстои четвъртото издание на фестивала за класическа музика Allegra в София, което, освен четири концерта в Балната зала на Централния военен..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg