В галерия "Ракурси" вече е подредена и открита самостоятелната изложба на енигматичния художник Атанас Хранов. Изложбата има заглавие "Гласовете си виждам" и е представена с един великолепен текст от писателя Александър Секулов, личност, с която имат творческо и житейско общение, едно приятелство, основано на общи естетически и философски ценности.
Експозицията "Гласовете си виждам", която е изключително точно и същностно създадена като концепция, без много картини, е най-личната, най-изповедната изложба на именития ни художник, като в нея "той е едновременно и мирянин, и проповедник".
Познати са пристрастията на Атанас Хранов към морските пътешествия с кораб или лодка из морските ширини, предишната му изложба в "Ракурси" се наричаше "Изход", свързана със знакови морски и океански пристанища по света. Водата и морето му дават особена сила и мощ, правят го разпознаваем чрез смесването на различни жанрове художествени подходи. Характерни за автора са материали от дърво, ръчна хартия, злато, бронз, сребро.
В "Гласовете си виждам" в центъра е една знакова, изключително сложна като замисъл творба "Амвон". Други посоки са картини, свързани със знакови предмети и символи в неговата живопис – като стола, като вратата, като вписването на скулптурни пластики в тъканта на платното.
Изложбата може да бъде видяна до 3 юни в столичната галерия "Ракурси".
Вдъхновен от тази нова среща с публиката, Атанас Хранов разказва за тези свои платна в "Артефир". Чуйте повече от звуковия файл.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg