УАСГ е класиран в топ 100 на 35 място от общо 1320 световни университета в областта на архитектурата и строителното инженерство. Тази висока позиция е следствие на успешното участие на талантливите студенти в организираните в последните години конкурси и работата на преподавателите им.
"Това признание е много значимо както за университета по архитектура, строителство и геодезия, така и за студентите и академичната ни общност, и е постижение на колегите от всички университети", заяви в предаването "Следобед за любопитните" доц. инж. Лъчезар Хрисчев – зам.-декан на Строителния факултет. Наистина това, според него, е добър атестат, но и доста задължаващ, защото ще трябва да се поддържа постигнатото ниво.
"На практика това показва, че българското образование в никакъв случай не е по-лошо от това, което се дава в западните университети, напротив, в много отношения, то е с много теоретични знания и много практическия умения, т.е. завършилият студент е почти готов веднага да започне работа. Това е допълнено и с възможност за индивидуална работа на всеки студент", споделя в ефир колегата му проф. инж. Николай Рангелов.
"Това признание показва една системна работа, насоки и усилия на преподаватели и студенти, като отразява и подготвеността на всички обучаващи се. Като човек, който е и практикувал вече, мога да кажа, че всеки, завършил УАСГ, превъзхожда всеки, който няма това образование. Добре би било в бъдеще да се създаде една общност – от завършили университета и представители на бизнеса, което ще подпомогне развитието на училището и на самите млади кадри", категоричен е студентът последна година Димитър Пенчев.

"Идеята за българско висше техническо образование се заражда още през 1882 година по инициатива на братята Евлоги и Христо Георгиеви, като в тяхното завещание, оставяйки 6 млн. златни лева, е било записано да се изгради висше техническо училище, с насоченост и приложение към индустрията.
След Освобождението много млади българи са се обучавали в Германия, Швейцария и други държави, след което се завръщат в България и някои от тях остават като преподаватели тук. През тези повече от 80 години от своето съществуване УАСГ е дал образование на хиляди инженери и архитекти, които са изградили голяма част от съвременните обекти у нас", информира доц. инж. Лъчезар Хрисчев.
За постиженията, предизвикателствата и бъдещето на съвременното инженерно строително образование говорят доц. инж. Лъчезар Хрисчев, проф. инж. Николай Рангелов и Димитър Пенчев в предаването "Следобед за любопитните".
Целия разговор можете да чуете в звуковия файл.
Снимки – УАСГ и БНР
На 26 ноември в зала "Проф. Марин Дринов" на БАН се проведе 15-та церемония по връчване на отличията "За жените в науката" , организирана от ЮНЕСКО и Софийския университет "Св. Климент Охридски". В "Нашият ден" разговаряме с Радослава Бекова , доктор по хидробиология и ихтиология – част от екипажа на единствения научно-изследователски кораб в Черно..
Днес започва третото издание на Фестивала на науката . То ще продължи до неделя, 30 ноември . Четиридневната програма включва повече от 40 учени в 70 събития , 15 щанда с демонстрации и две изложби , разположени в пет различни пространства. Специален гост на фестивала ще бъде френският антрополог д-р Оливие Живър , който ще се срещне с..
Науката се превръща в игра, когато можеш да я пипнеш и помиришеш, да скочиш с двата крака в друг свят, да експериментираш и да се изненадваш. Когато можеш да мечтаеш. Продължава пътешествието в най-големия детски научен център в България, който се намира в София, "Музейко". Смислов и физически център в интериора на детския музей е неговото..
Човешкото сърце не е просто анатомия или орган, то е нарицателно, метафора, често експлоатирано в поезията, в литературата, в киното. Много пъти бива употребявано в народопсихологията, в пословиците и поговорките, в човешките взаимоотношения. Аз винаги съм вярвал, че повечето лекари и лекарският персонал са хора с големи сърца – съпричастни,..
Националната спортна академия представи изследване на тема "Младежките субкултури в спорта", което анализира и описва по какъв начин спортът се явява обединяващ фактор на младежи с различна култура, социален статус, ценностна система и жизнен опит. То засяга модерните градски спортове като паркур, брейкинг, уиндсърфинг, сноубординг и др...