Възпитателната функция на училището напоследък е изтъквана от МОН и от учителските синдикати като основен дефицит на средното ни образование. Дори сюжетите от криминалните хроники да заместват статистиката и научните доказателства, това се приема за факт, а мерките, които се предлагат на обезпокоената общност, са в посока санкции, глоби, задължителни часове по добродетели и, изненадващо – религия.
Може ли училището само да компенсира всички недоимъци в обществото и да угоди на политическата конюнктура е реторичен въпрос, който в случая поставяме в скоби. В рубриката "Всичко за образованието" научаваме за педагогическа практика, която успешно съчетава обучението и възпитанието на средношколците. Неин автор е учителят по математика в СУ "Любен Каравелов" в Пловдив Георги Стоев.
Проектът "Следвоенно възстановяване на Газа" се осъществява от няколко години от екипи с участието на повече от 70 гимназисти и няколко учители. Задачата интегрира методи и знания от няколко научни дисциплини и, особено важно, печели интереса и ангажираността на учениците със значим и реален проблем от съвременната действителност. Проектът е оценен и печели награди в няколко форума, а разработката към него за ново крило на разрушена детската болница е отличена на фестивала "Идеите, които променят света" на Националния университетски център за творчество и иновации през 2025 г.
Как научното знание и хуманността могат да се развиват едновременно, допринасяйки за изграждането на така ценните умения, качества и нагласи на съвременните ученици. Защо този вид работа и взаимоотношения изваждат наяве най-доброто у децата ни и правят излишни наказанията и принудата. Какво струва това на учителите и как вложеният труд и идеи се "отплащат". Чуйте в разговора с учителя Георги Стоев и учениците, разработили проекта за детска болница в Газа.
Ако е вярно, че знаменитата максима "Законо е врата у поле" принадлежи на прословутите с хитростта си шопи, то явно наблюдаваме повсеместна шопизация в сфери и равнища на всекидневието и държавните дела, в които до неотдавна поне видимо законите не можеха да се заобикалят като "врата у поле". Закони все пак има, всеки го знае, дори децата и това е..
"Казвам се Анита Гергова и съм горда майка на четири породени деца. Те са моето вдъхновение да се свържа с Адел Фабер и Илейн Мазлиш и да поема отговорността и ангажимента да разпространя техните световно признати курсове сред българските родители и всички хора, работещи с деца." За това къде и кога се поставят граници между родители и деца,..
"За всички ученици е важна мотивацията, а Гошо е изключително мотивиран. И изпълнен с желание да помага на другите." Това казва за Георги Костадинов неговата учителката в Бургаската природо-математическа гимназия Мариана Анастасова. На юнската сесия той успешно взе и последния си изпит за тази учебна година и от есента ще е второкурсник във..
В последните десетилетия, след приемането на Закона за културното наследство (ЗКН) през 2009 г., нашето недвижимо национално наследство, нашите старини бяха оставени на произвола на съдбата и природните сили, се казва в документ-петиция, изготвен от група експерти и интелектуалци в България. "Поставяме настоящия документ на обсъждане пред..
Магистратурата ѝ по "Междукултурна комуникация и превод с китайски и български език" от Софийския университет е добавка към другата от НБУ по "Международни отношения и дипломация". Тя е живяла в Китай, учила е в тамошен университет и е създател на Фейсбук страницата "С обич от Китай", която няма начин да не ви е попадала в мрежата с любопитните..
На 7 септември 1940 година е подписана Крайовската спогодба – договора между България и Румъния, включващ връщането на Южна Добруджа. Връщането на Южна..
Тя е от Троян – градът на керамиката, но от десетилетия живее и твори в Бостън, САЩ. Там я отвежда любовта, а тук всяка година я връща силната ѝ..
В "Нашият ден" разговаряме за книгата "Естествена история на бъдещето" от Роб Дън с преводача Александър Маринов-Санчо . Преглед на различни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg