В този вид, в който ги показва картата в интернет, маршрутите на велоалеите в Пловдив не са функционални, тъй като има прекъсване на техните трасета. Ако един велосипедист иска да стигне безопасно от единия до другия край на града, не може да го направи, тъй като маршрутите са локални, без връзка между тях.
Това коментира пред Радио Пловдив Христо Петров, член на Управителния съвет на Велоклуб „Крива спица” в Пловдив. Неправителствената организация многократно се е опитвала да участва в разработването на програмата за изграждането на велоалеите в Пловдив, но по думите на Петров, в крайна сметка в интернет се е появила готова карта с маршрути, без да е ясно кои са нейните автори. Като граждани ние нямаме информация къде и с какви технологии ще бъдат изградени велоалеите, подчерта Христо Петров.
Според него, трябва да се порвери кои места са най – подходящи за изграждане на велоалеите и как ще се разтовари трафикът. Има голямо значение каква ще е настилката, какво ще е обозначаването, защитата на велоалеите, каза представителят на Велоклуб „Крива спица”. Много е важно и колко хора ползват велоалеите, а ползвателите са много, когато те са удобни.
Опитът с досега изградените 11 километра велоалеи в Пловдив показва, че потоците велосипедисти и пешеходци взаимно си пречат. Не се постига основната идея да се осигури скорост, безопасност и комфорт за велосипедистите, както и за пешеходците – констатират от „Крива спица".
Интервюто на Антоанета Петричанска с Христо Петров от Велоклуба можете да чуете в звуковия файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..