В пика на жегата и лятното разтоварване днес Ви предлагаме разговор за велоалеите в Пловдив и (не)удобствата, които създават на участниците в движението.
60 км велоалеи се изграждат и през лятото. Трябва да са факт до края на октомври и активно да се използват от велосипедистите на Пловдив. Една от фирмите в консорцуиума се оттегли, замения я друга и това забави строежа, но дори и в най-големите жеги работата продължава.
Велоалеите са тема за напълно противоположни мнения.
По големия транспортен проект на Пловдив се изграждат 48 км велоалеи /старите бяха само 10 км/ -средствата са от ОП „Регионално развитие”. Започна и леко зацикли работата, защото едната фирма „Интергирани пътни системи” се оттегли и на нейно място в консорциума работи "Драгиев и ко". Борислав Кръстев, ръководител на проекта в Община Пловдив обясни, че общо 20 трасета велоалеи ще има в Пловдив в края на проекта, който е обявен за 31 октомври тази година.
13,5 млн. лева са вложени в изграждането им по всички евростандарти, твърдят изпълнителите. Опонентите пък виждат, че тук има смесване на тротоарите за пешеходци и велосипедистите. Защитата казва, че при нас стават най-добре в сравнение със София, Бургас, Стара Загора.
По проект 48 км велоалеи сега, плюс други още 12 км велосипедна мрежа, които ще се изградят с ремонтите на бул. "Руски", "Шести септември", "Васил Априлов" и "Коматевско шосе".
Момиче на велосипед си провира път между пешеходците. Тя смята, че е грешка липсата на велоалеи в Центъра.
Пловдивчанин, който активно спортува и се предвижва в градска среда с велосипед, член на един от велоклубовете казва, че трябва активно да се работи по техническото изпълнение и сложните места за предвижване.
Най - младите са най - нетърпеливи: те настояват за бързото откриване на всички трасета на велосипедната мрежа.
В Пловдив велоалеите ще са алтернативен транспорт, твърдението е на експертите от общината. На този етап обаче, активните велосипедисти от ранга на "Крива спица" в Пловдив са твърде малко. Еколозите смятат, че тук е заложено предизвикателството да намалим замърсяването на въздуха, карайки колело. Ние българите, вечно стигаме някой, за да дотичаме до европейските стандарти на Дания и Холандия, ни остават 60 км. велопътища в Пловдив. До средата на 2016, обещават да ги има.Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..