Държавата прекрасно е дефинирала какви са единните изисквания към бензина и дизеловото гориво, стандарти има. Проблемът обаче е, че контролът на държавата не е еднакъв към бензиностанциите. Това коментира изпълнителният директор на на Българската петролна и газова асоциация Андрей Делчев.
Има търговски обекти, които спазват всички изисквания, свързани са с НАП и непрекъснато са подлагани на контрол. Има обаче и други, които нарастват в геометрична прогресия и никой не ги контролира – ведомствените. Те не съществуват за контролните органи и слагат в горивото каквито съставки си искат, продават на дребно. Ето защо схващаме изказването на премиера като желание да се постигне контрол и върху тези бензиностанции..
При нормално регистрирани бензиностанции като търговски обекти 2 700-2 800, ведомствените регистрирани наскоро по искане на министъра на финансите 6000, според нас са над 15 000. Много от тях не искаха да излязат на светло и не се регистрираха, коментира Делчев. Той подчерта, че според МФ като обем, с който те търгуват, са около 40%. Той изрази надежда, че заявеното от премиера с такава категоричност и предприетите мерки, ще финализират процеса за контрол върху бензиностанции.
Големите вериги печелят от оборотите и не могат да си позволят да мамят. В тях контролът е засилен, защото печелят от това, че гражданите им вярват. Ведомствените не могат да покрият изискванията на държавата за търговия с горива, заради малките обороти и започват да крият данъци и да мамят.
Делчев заяви още, че държавата е длъжна да влезе в ролята си. В малките общини от Пловдивска област има около 2-3 нормални търговски обекта, които нямат клиенти и около 30 ведомствени бензиностанции, които продават по занижени цени. И се питаме как се постига това – ами като крият данъци или като слагат в горивото опасни неща за автомобила и за сигурността на водачите. Делчев уточни, че самият той зарежда само от големи вериги.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...