Лъчезар Богданов: КЗК все още не са се произнесли. Това, което се случва е, че те са приключили техния секторен анализ. Характерното за този орган, в случая Комисията за защита на конкуренцията, е, че той работи в доста сложни процедури. Със сигурност първото нещо, което трябва да се направи и се прави е един много детайлен секторен анализ в съответния бранш, в който евентуално ще има някакви по-нататъшни действия. Този анализ отнема време, той е много подробен и такъв вече е правен в предишни години на пазара на горива. От тук насетне анализът показва какво се е случило и дали това, което се е случило е резултат от практики, както вие ги нарекохте и както и комисията ги нарича в публичните си изявления, и действия, които са в противоречие със закона – на практика, които нарушават добрите правила на конкуренцията. Така че вече това е следващата стъпка.
Това, което виждаме от анализа на КЗК са две неща най-общо – има различни динамики на цените на дребно на горивата в България и в други страни и имаме разлика в динамиката на цените на едро за България и други страни от съответните търговци и производители.
Р. П.: Много сериозни, много сериозни са тези разлики – 28 % за безниза е по-скъпо у нас примерно, сравнено с Европейския съюз като цяло, на дизела до 50.
Л. Б.: Въпросът е точно това – от тук насетне върху комисията пада тежестта да докаже, че тези разлики са резултат от именно такива практики, които са забранени от закона. Не трябва все пак да забравяме, че живеем в пазарна икономика и крайните цени в крайна сметка са избор на тези, които предлагат дадени стоки и услуги и от там разбира се потребителите би следвало да си преценят дали да си купят едно нещо или не. И пак казвам, в случая целта е да се установи дали до тези цени се е стигнало с някакви практики, които можем да ги наречем нарушения на правилата на конкуренцията или злоупотреба с господстващо положение. Това предстои да се докаже, нека нашите слушатели да са наясно – този процес тепърва започва, т. е. ние виждаме в момента фактите, на базата на тези факти КЗК има определени хипотези, тези да ги наречем, тези, които смята да защити и от тук насетне започва един състезателен процес, в който КЗК изтъква аргументи, компаниите могат да изтъкнат аргументи, в крайна сметка ако има глоби те могат да бъдат обжалвани и т. н.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...