Промените в Закона за културното наследство бяха приети през миналата седмица с неубедително мнозинство. По-малко от 100 човека са гласували в полза на промените в закона, по моя информация, подчерта кметът на Аеновград Емил Караиванов. Тези промени дават правомощия на кметовете и общините във връзка с управлението и опазването на културното наследство. Ние обаче сега очакваме подзаконовите нормативни актове, които да дадат повече яснота за механизмите и отговорностите.
Ние, кметовете, се надяваме да не се получи така, както с предишни закони и промени, да има прехвърляне на отговорности без обезпечението им с фиансов ресурс от страна на държавата. Вече е ясно, че в шестте региона за развитие ще има звена, които ще контролират процеса, но към настоящия момент не е ясно какво ще се случи с по-малките общини. Специално за община Асеновград аз се надявам, че ще създадем звено, което да работи по закона. Но дали всяка община ще има експертен потенциал за това, още - как ще се използва информационният масив? В различните общини състоянието на обектите, които са културни обекти, е различно. В Асеновград имаме над 100 обекта, които са в списъците на обекти с национално или с местно значение и за нас е много важно да знаем как ще се движат нещата напред, подчерта Емил Караиванов.
По думите му, съществуват съмнения, че ще има натиск от страна на бизнеса някои обекти да бъдат изваждани от списъците. Подчертавайки, че това е индивидуално за всяка една община, Караиванов заяви, че ситуацията сочи, че отговорностите обикновено се прехвърлят към общините за неща, които би трябвало да бъдат приоритет и отговорност на държавата. Вярно е, че кметовете са наясно с проблемите, които съществуват на място, но общините нямат експертния потенциал, който да даде точното решение за опазването на обектите, заяви кметът а Асеновград. Към настоящия момент НИНКН съгласуваше общите устройствени планове, какво ще се получи сега, сами ли ще си правим съгласуването или ще заобикаляме някои изисквания, които Общината може да си спести, това не е нормално, подчерта Караиванов.
Повече чуйте от звуковия файл.
И ноември си отива, а усещането, че се въртим в омагьосан кръг все по осезаемо ни напомня на колко въпроси се чакат отговорите. Кога и дали въобще това НС ще заработи след като за пореден път не се стигна до избор на председател? Колко още може да задълбочи политическата криза, повличайки цялата държава? Говорим по темата с Евелина Славкова..
България има осезаем напредък в кръговата икономика и оползотворяването на ресурсите, въпреки че за много от гражданите това е почти невидимо. Зелената трансформация е плод на усилията на държавата, на бизнеса и на хората. Имаме доста съществен напредък . Това е оценката на Владимир Димитров , експерт "Индустрия и околна среда" в Българската..
Експертът по политически комуникации Арман Бабикян коментира за Радио Пловдив поредния неуспех да бъде избран председател на Народното събрание и ескалиращата политическата криза. Той подчерта, че липсата на реален диалог между политическите сили с различни цели прави трудно постигането на решения, които обществото да приеме. „Обществото или..
В първата ни рубрика за успешните образователни практики, реализирани по проекта „Успех за теб“ ще ви разкажем за ОУ „Васил Левски“ в село Караджово, община Садово. Проектът се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се финансира със средства в размер на 105 млн. лв. от Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от..
Не виждам как при тази конфронтация, която отдавна не е по идеологически и политически причини, а е по междуличностни и интрументални причини, ще може този парламент да излъчи управляващо мнозинство, което да работи повече от три месеца. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив политологът и университетски преподавател..