След постъпила жалба на Асоциация на пострадали при катастрофи агенция "Пътна инфраструктура" върна забраната за движение на тежкотоварните автомобили над 12 тона по всички автомагистрали и първокласни пътища в страната. Забраната влиза в сила от 17.00 часа днес на 22 юли.
Сред другите мотиви на Асоциацията на пострадалите при катастрофи за повторното въвеждане на забраната са: засиленият трафик през летните месеци в дните петък и неделя, изключителната опасност и предпоставки за ПТП заради неправилни изпреварвания и дълги колони, предизвикани от тежкотоварните автомобили, както и предпоставките за инциденти, които се създават от хилядите транзитни турски граждани, които преминават по направлението ГКПП „Калотина“ - ГКПП „Капитан Андреево“.
Имахме тежка битка с транспортното лоби, но да не забравяме, че промяната е временна и обхваща само летните месеци, коментира Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадали при катастрофи. Така че аргументи, че превозвачите ще фалират, са несериозни, добави той.
ТИР- овете създават големи задръствания и колони по пътищата, те трудно се изпреварват, някои от шофьорите са изморени и заспиват на пътя, чуждите шофьори знаят, че в България няма камери по пътищата и не могат да бъдат санкционирани и всичко това създава предпоставки за сериозни проблеми по пътищата. Проблеми, свързани именно с тежките камиони. Така че ако някой види ТИР- ове по пътищата след 17.00 часа днес, нека сигнализира Пътна полиция, препоръча Владимир Тодоров.
След въведената промяна отново влизат в сила следните ограничения:
- за периода до 15 септември се ограничава движението на тежкотоварните превозни средства над 12 т в петък - от 17 ч. до 20 ч., и в неделя - от 14 ч. до 20 ч.
- в периода от официални празници до 1 януари 2017 г. се ограничава движението на тежкотоварните превозни средства над 12 т в последния ден преди празници – от 16 ч. до 20 ч. и последния почивен ден - от 14 ч. до 20 ч.
Ограничението е за следните участъци от републиканската пътна мрежа:
- Автомагистралите;
- път I-1 Видин – Ботевград;
- път I-1 Благоевград – ГКПП „Кулата“;
- път I-4 п. в. „Коритна“ – Велико Търново – Шумен;
- път I-5 Русе - Велико Търново;
- път I-8 ГКПП „Калотина“ – ГКПП „Капитан Андреево“;
- път I-9 Дуранкулак – Варна - Бургас;
- път II-18 Околовръстен път София;
- път II-19 Симитли - Гоце Делчев;
- път II-86 Пловдив - Смолян;
- път II-99 Бургас - Царево.
Забраната не важи за МПС, превозващи бързоразвалящи се хранителни продукти и товари на температурен режим, живи животни и опасни товари (ADR).
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..
Над 400 читалищни дейци от цялата страна подписаха Отворено писмо и го изпратиха до Министъра на културата и членовете на Комисията по културата и медиите в 51-ото Народно събрание. Документът изразява тяхното мнение от програма „Читалища“. В писмото си те посочват проблемите, сред които има огромен интерес – подадени са над 1400 проекта,..