Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Машинистите преживяват голям шок

Снимка: БГНЕС

Никога една беля не става само по една причина.

Ако е имало малко по-висока скорост, ако по вагона е имало някоя микропукнатитана и тя се е скъсала -къса се влакът, имаме екстремно задържане – това става от стрелките, стрелките не могат да издържат, защото там вече е по-специфично. И се натрупват две – три грешки. И се стига до такъв инцидент, никога  не може да бъде само една причина. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Петър Бунев, лидер на железничарския синдикат към КНСБ, който коментира трагедията в село Хитрино. Той допълни, че съществуват различни версии, но повече яснота ще има след отваряне на черната кутия, която ще покаже скоростта на композицията.

Машинистите преживяват един голям шок. Знаете, че всичко се насочи към версията за човешка грешка. За съжаление - винаги се получава така, че  накрая ще изкараме шафнера или машиниста виновни. Съжалявам, че трагедията е много голяма. Но проблемите се коренят някъде по-дълбоко и те са по-отдавна, допълни още Бунев.

Превозвачът е частна компания, а инфраструктурата е на държавата – Национална компания „Железопътна инфраструктура”, те отговарят за нея. Знаем, че средства никъде не достигат. Затова в повечето случаи, дори и на тази гара, имаме намаление на скоростта заради това, че не може, няма средства да се направи капитален ремонт, основен ремонт на пътя.

Синдикалният лидер смята, че в случая има лошо стечение на обстоятелствата. Да се пробие една цистерна не е толкова лесно, защото те са с двойно дъно – те са две цистерни една в друга, между стените има въздух. Имало е и други случаи, когато цистерни са дерайлирали, обаче не се е стигало до взрив, допълни той.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03