Има добри шансове за развитие на летище Пловдив при наличие на добър оператор и с усилията на бизнеса и общините. В момента аеропортът е един от най-модерните в страната, със супер модерна инфраструктура, заяви пред Радио Пловдив бившият транспортен министър Петър Мутафчиев в правителството на Сергей Станишев.
За да се развива летището, трябват общите усилия на туристическия бранш, който да рекламира СПА, зимен, дори летен туризъм около Пловдив, и на общините и привличане на лоукост компании. Летище Пловдив има шанс да развие и карго терминала, смята Мутафчиев, като припомни как преди години Азербайджан е има интерес към летището, за да снабдява чрез него НАТО с провизии.
Нискотарифните компании предпочитат София, защото там има много пътници. Нещата ще се променят, ако тук бизнесът работи за привличане на повече туристи. Това може да стане, като заедно с оператора гарантира чартърни полети с включени билети за пътниците от Пазарджик, Смолян и др. близки големи градове, смята Петър Мутафчиев, като подчерта, че трябват добри мениджъри за летището.
Не е редно общините да плащат за загубите на аеропорта, но те могат да заделят част от туристическите такси, за да привличат повече туристи, смята бившият транспортен министър.
Мутафчиев коментира и заявените намерения на консорциума между Тракия икономическа зона, транспортната фирма ПИМК и община Пловдив да кандидатстват за концесията на летището като възможността да се развиват карго терминалът и интермодалният терминал - Пловдив.
„Липсва ми обаче едно звено – туристическият бранш, който да помага да се развиват пътническите превози. Не е ясно и кой ще е операторът на летището, защото за момента не се съобщава за фирма с опит в това направление“, каза Петър Мутафчиев.
За да се развива добре летище Пловдив, трябват още усилия. Ако един бизнес не се управлява добре, той трупа проблеми и загуби, напомни бившият министър.
Цялото интервю с Петър Мутафчиев е в прикачения файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...