Премиерът Бойков Борисов постави като приоритет в работата на министри и депутати мерките срещу войната по пътищата и нареди да бъдат взети спешни действия в тази насока до 1 юли, когато започва отпускарския сезон.
Какви биха били ефикасните мерки, които да доведат до намаляване на катастрофите? – с този въпрос излезе за анкетата си репортерът Стоян Терзиев.
Близо 70 вече са поправките на Закона за движение по пътищата, а новите драстични глоби увеличика броя на загиналите от началото на годината. Има малко катастрофи, но с повече смъртни случаи, а всеки ден по пътищата умират между 6 и 9 души. Това каза в интервю за Радио Плодив председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов, който е категоричен, че липсва изцяло нова държавна политика за пътната безопасност.
Според него това, че премиерът Бойко Борисов каза преди дни няколко истини по темата, засяга само малка част от мерките, които трябва да се предприемат, за да достигнем страни като Франция и Испания. Само за 2-3 години те свалиха с хиляди броя на жертвите по пътищата и отговарят на европейските изисквания до 2020 година да намалее наполовина броят на загиналите по пътищата, отбеляза Иванов.
Той маркира пет важни пункта, по които трябва да се действа. Това са контрол, организация на движението, обучение, медии и общество. Ако от всяко едно от тези направления се вземат специалисти и се сформира екип, то тогава ще имаме резултат, отбеляза председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
Сред опасните пътища в страната Иванов посочи Кресненското дефиле и 18-километрия „път на смъртта“ там, районът около Пазарджик и магистрала „Хемус“ по средата на която от Великден има голяма дупка.
Важно е да знаем, че там където има условия за тапи, агресивността на водачите се увеличава и е необходимо да се направят трилентови пътища. В малките градове трябва да има кръгови движения. Вече не отговаряме на стандартите на Съветския съюз, а трябва да покриваме европейски изисквания, обобщи Йонко Иванов.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...