Дълги опашки, изнервени граждани и претоварени служители – всичко това можеше да се види в Службата по кадастъра в Пловдив в първия ден на новия й адрес.
Клиентите се увеличават, сериозно раздвижване на имотния пазар
Пловдив от миналата година е един от най-бързо развиващите се градове в страната по отношение на строителството. Има голямо раздвижване.

Нарастват клиентите ни. В първия ден в новия офис бяха 400, но успяхме да приемем всички заявления. Сега на ден минават по 250 души. При нас работят 10 гишета, но все още нямаме компютри за всички, чакаме да ни доставят, разказа инж. Никола Бадев, директор на Службата по кадастъра. Липсва и достатъчно персонал.
Ситуацията пред гишетата
Днес до 11.30 ч. през гишетата на службата преминаха десетки граждани.
Натоварването е огромно. Гишетата работят без прекъсване. За два часа и половина сме обслужили над 100 души, разказа една от служителките Елена Узунова.
Част от клиентите днес търпеливо изчакваха своя ред, а други нервно поглеждаха часовниците си. Някои от тях споделиха, че средно се чака по един час за подаване на заявления, за получаване на документи – 15 минути.
Прехвърлиха цялата работа към Службата по кадастъра, но не е увеличиха броя на служителите. За по-качествено обслужване е необходимо да се увеличи персонала. Необходимо е да проявяваме повече търпимост към служителите, коментира Евгени Павлов, който често има работа в Службата по кадастъра.
Сериозна причина за забавяне на работата на служителите се оказват бъговете в националната информационна система. Тя блокира обикновено в най-натоварените часове, когато се включват служители от цялата страна.
В кадастрална карта попадат голяма част от общините в Пловдивска област, включително и пловдивската. На практика това означава, че гражданите могат да ползват и онлайн услуги, което ще намали опашките.
Една десета част от клиентите ни се възползват от тази възможност, разказа инж. Бадев.
Желаещите да избегнат опашките могат да посетят сайта www.cadastre.bg и да се запознаят с услугите, които той предлага.
Над 1 милион са имотите, сградите и самостоятелните обекти към сградите, които са в регистъра на пловдивската служба, а само в Пловдив те са над 180 000.
Репортаж от Службата по кадастър можете да чуете в звуковия файл.Доболничната помощ през 2026-а и какви са исканията на личните лекари, коментира в програма "Точно днес" доц. Любомир Киров, председател на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари, разговор ден преди Отечтно-изборното събрание на организацията в Пловдив. Доц. Киров обясни, че форумът ще включва избор на ново ръководство и дискусии..
От "Бизнесът за Пловдив" изразиха своите притеснения от проектобюджета на държавата в нарочна позиция до медиите. Пловдивският бизнес не одобрява проекта за държавен бюджет "Не може да нямаме тревоги! В нашето сдружение членуват хора, които обединяват различни бизнеси и за които работят много служители. Когато виждаме как държавата, която е..
Общественият съвет за Национална детска болница подаде оставка. Това съобщи на брифинг пред Министерството на здравеопазването председателят на съвета проф. Иван Литвиненко. В съвета имаше 11 членове и всички се оттеглят заради липсата на комуникация. Пред Радио Пловдив журналистът Надежда Цекулова, която е член на Обществения съвет, обясни, че..
Междузвездният обект 3I/ATLAS предизвика нова вълна от спекулации, след като астрофизикът Ави Льоб от Харвард заяви, че той има контролирана траектория и може да представлява „извънземен кораб“. Кометата се наблюдава от началото на юли, а на 29 октомври тя направи най-близкото си приближение до Слънцето. В интервю за Радио Пловдив доц. Никола..
За горивата и санкциите - какво да очакваме на нашия енергиен пазар и след 1 януари, когато идват разплащанията с евро? Прогнозата за сделката "Лукойл" правим в разговор с доц. Васил Петков , преподавател по МИО и маркетинг в ПУ и УНСС. С него говорим за критичните въпроси около съдбата на „Лукойл Нефтохим“ в Бургас и влиянието на санкциите..