Не подкрепям поправките в Закона за горивата и в неговата цялост не по политически, а - по професионални причини, заяви Георги Търновалийски – член на бюджетаната комисия в Парламента и на Комисията за борба с контрабандата, оглавявана от Емил Димитров – Ревизоро, вносител на попоправките.
По думите му законът има за цел да регулира икономическите отношения с икономическите оператори на продукти и си е поставил за цел борба с укриването на данъци.
Този Закон обаче е чисто административен, устройствен и трябва да урегулира едни отношения. Ако специфичните закони като закона за акцизите и данъчните складове и Закона за ДДС и наредбите им не са могли да решат тези отношения, новият закон в никакъв случай няма да реши проблема с контрабандата на горива, а ще създаде по-голям проблем.
Регулирането на данъчни отношения само чрез данъчни закони. Те вече са въвели регулации и са синхронизирани с изискванията на ЕС. Сега въвеждаме нови изисквания, за които няма нотификации. Ще има много проблеми и с дискриминационните текстове, така че не вярвам този закон да пребори сивата икономика.
Имаме вече два специални закона. Първоначалният вариант беше Министерството на икономиката да извършва контрола по тази дейност върху горивата. Между двете четения обаче МИ изчезна и същата администрация, която и досега извършва контрола по тези дейности, ще продължи да извършва контрол и по този закон. МФ става водещо и неговите агенции и НАП ще осъществяват контрол. Те и досега го осъществяват и ако не са се справили с източването на данъците, няма кой да ни убеди, че дейността им ще стане по-ефективна с този закон.
Като цяло МФ подкрепя законопроекта в неговата философия – борбата със сивата икономика и урегулирането на този пазар като дух. Но когато зададохме въпроси, становищата на министъра на финансите се различават. Той посочва слабостите – имаме данъчно законодателство и там, където то се разминава с този закон, ние ще имаме проблем.
По думите му, няма и оценка за въдействие, а именно какъв финансов ресурс е необходим за дейностите, откъде ще дойдат тези средства, как ще бъде създадена и обезпечена администрация да извършва тези дейности.
Агенция митници ги интересува акциза. НАП гаранции има връзка и следи горивата от много време. Защо е нужжно да има нови функции, кой ще ги извършва? Създават се много административни пречки пред бизнеса и администрацията няма да бъде така по-ефективна.
Търновалийски отхвърли обаче твърдението, че законът е лобистки, но бе скептичен че той ще успее да постигне целите си.
Не може един устройствен закон да бъде изготвен от 1 народен представител и той да влезе в министерството, без да е направен финансов анализ и оценка на въздействието. Предполагам, че законът няма да издържи и че ще бъде атакуван и от Конституционния съд по начина, по който е направен като процедура.
Ние предложихме на вносителя да го оттегли, да ичистим текстовете и тогава да го внесе, но той отказа. Още на първо четене вносителят Емил Димитров заяви, че е готов да го промени на 90%, между двете четения той вече е променен на 100% и ние сме объркани.
Големият бизнес прие обаче поправките, защото те са като съвносители на този законопроект. Те застъпват тезата, че така ще се пребори контрабандата на горива.
Чуйте цялото интервю от двуковия файл:
Ако парламентът гласува връщане на ставката на ДДС от 20% върху дейността на ресторантьорите, ще започнем поетапни стачни действия. Това заяви пред Радио Пловдив заместник-председателят на Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация и председател на пловдивското сдружение "Тракия" Еньо Енев . Той посочи, че всичките 36..
„Моята прогноза е, че е възможно да има редовно правителство, макар че шансът е много малък – според мен не повече от 10-15 процента“ – заяви в интервю за Радио Пловдив журналистът и политически наблюдател Иван Тропанкев. „ Ако има такова правителство, това ще е много добре за държавата. И дори то да е с къс хоризонт на действие – да..
Компанията за добив и преработка на медна руда „Асарел- Медет“ в Панагюрище спря производството си тази сутрин, в знак на протест срещу предложението за допълнителното облагане на предприятията от минно - добивната индустрия с 900 милиона лева догодина. Машинните мощности на „Асарел-Медет“ спряха малко след 6.30 часа днес и това се случва..
В проектобюджета за 2025 година агросекторът не само не е приоритет, но направо е пренебрегнат. Това пишат в позиция до медиите от Асоциацията на земеделските производители в България. В нея се отбелязва, че в Бюджет 2025 липсват прокламираните от властта през последните няколко месеца важни обещания – инвестиции от 1 милиард и 200 милиона лева..
Чуждоезиковите паралелки остават само в трите езикови гимназии, със 7 паралелки по-малко в гимназиите в Пловдив и областта предвижда план-приемът за следваща учебна година. Началникът на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова съобщи, че указанията на МОН сочат - о т всички 215 паралелки - 65,46% да са професионалните , което..