Свидетели сме на тенденция, която върви от много по-дълъг период от време, в сравнение с това, което наблюдаваме като политическа конюнктура. Очевидно е, че има риск, че самата Великобритания се чувства в безпътица и като че ли интуитивно усеща, че Европа в този формат няма бъдеще и бърза да напусне кораба. Това заяви геополитическият анализатор проф. д-р Марин Русев.
По думите му, обаче Великобритания е прекалено обвързана, за да може леко да напусне кораба.
Поемат се големи икономически рискове, включително и рискове за България, за които ежедневно получаваме предупреждения.
Единственото, което държи все още Великобритания като голяма и велика страна, е големият ядрен арсенал. Но от друга страна, тя произвежда по-малко автомобили дори и от самата Турция. На тази основа рисковете за британската икономика са големи.
Проф. Русев припомни, че именно на Британските острови е изказана идеята, която се поддържа от специалисти от цял свят, че няма икономическо изречение, което да не е политическо и обратно.
В този контекст бъдещето на Европа до голяма степен е свързано с тези първи опити за недоверие към просперитета, бъдещето, избрания модел и нещата стават изключително трудни. Една страна – срещу други 27, сред които статукво на еднакво мислене няма отдавна.
Случващото се сега е част от едно дълго политическо, икономическо, културно и географско движение. Темата е свързана с Британските острови – периферията на Европа. Това са хора, които казват, че „отиват в Европа“, когато напускат Британските острови. Интересите на Великобритания винаги са били навън с много малки изключения в историята.
Днес българското общество недоумява защо европейците във Великобритания предпочитат потенциален ислямист – пакистанец и му дават по-големи права на островите, отколкото „опасността“ от полския водопроводчик. Излиза, че католикът е по-нежелан от ислямистът.
Великобритания не напуска за първи път. Тя създаде Европйската асоциация за свободна търговия като алтернатива на ЕС и после реши, че проектът на ЕС е по-добър и изостави тези, които беше увлякла, подчерта проф. Русев.
Още Маргарет Тачър казваше, че ако ЕС е нежелана формула за британците, то няма никакъв проблем Великобритания да обърне отново погледа си към Атлантика и към Америка. И ако трябва да обобщим, днес изненада няма.
Цялото интервю чуйте от звуковия файл:
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..