Не смятам, че има нещо, което да различава съществено 2017 г, когато се подаваха документите за концесионната процедура, от сега. Нищо драматично не се е случило, имаме инфраструктура с малко по-крещяща нужда от подобрение, но това не променя инвестиционния план. Единствената разлика е в спешността. Всичко, което тогава трябваше да се промени, трябва да се промени и сега, заяви Васил Лясков - експерт от компанията ПИМК, която бе част от консорциума „Летище Пловдив“, участвала в предишната концесионна процедура за летището.
Неуспешната процедура, която мина, беше ясна,подредена, имаше и концепция. В нея имаше изискване както за пътнически превоз, така и за карго-терминал.
Държавата трябваше да даде посока, така че да се създадат икономически условия и добра комуникативност между държавата и т.н. концесионер, защото понякога тя не е е лесна. Бизнесът обича нещата да стават бързо. Когато някой иска да прогресира и се появи идея, той иска да я развие. Необходимо е да има добри канали за комуникация, ясни и валидни през целия период.
По думите на Лясков, когато се въведат правила, те трябва да се следват.
Това е за доброто на всички, трябва да се постигне нещо смислено, което е добро за региона и за страната. Да, имаше промяна в правилата, това създаде неприятни усещания и несигурност. Това не може да се оспори.
Лясков отказа да отговори на въпрос дали ПИМК биха кандидатствали отново в конкурсната процедура.
По отношение на карго тук има определен потенциал. Нашият бизнес е товарният транспорт, затова ние имаме интерес летището да се развие, то би помогнало на икономиката на региона. Но дали бихме били концесионери, засега не мога да отговоря на този въпрос.
Българската икономика не е толкова голяма, че да създаде голям потенциал за изграждане на карго терминал. По-скоро се има предвид изграждане на сериозна логистика, която да бъде хъб за товари, които да идват основно от Азия и има немалко възможности в тази посока.
В Сърбия например съседите ни се справиха изключително бързо, ефективно и прозрачно с обявената концесионна процедура.
Трябва да бъдат заложени обозрими срокове – например, шестмесечни за процедурите.
Не мога да кажа, че общината би могла обаче да ръководи едно летище, както се чуваше преди години. Туристите наистина носят оборот и това е от полза за общината и тя би могла да помогне административно, но не и да ръководи.
Доброто сътрудничество с Общината винаги е от полза, но трябва да има групово сътрудничество.
Интервюто - от звуковия файл:Има шанс в рамките на този парламент да се състави правителство, смята политологът Ружа Смилова. По думите й има огромна умора у политическите партии и у гражданите и тя очаква да бъдат направени усилия за формирането му. "Но не очаквам да се реализира желанието на Бойко Борисов да бъде премиер, защото евентуалните коалиционни партньори на ГЕРБ не биха..
На 14 ноември Светът отбелязва Ден за борба с диабета. Хроничното заболяване придобива мащабите на световна епидемия – от него страдат над 360 милиона души. Всеки 10 секунди двама души се разболяват от диабет, а един човек умира от това заболяване. Годишно 7 милиона души се разболяват от диабет, от тях 70 000 са деца. В тази връзка и в знак на..
Политиката днес е лош театър, разиграван от лоши актьори в лоша пиеса, кометрира социологът Мира Радева. Най- лошото е, че той не дава усещане за довере и перспектива. Основната причина, според Радева, е самата политическа система, която е незряла. Тя е създадена след 89-та година като запазва отношенията отпреди това - да се уповаваме на една личност,..
Институтът за пазарна икономика представи днес изследването „Регионални профили: показатели на развитие“. Пловдив се нарежда на второ място в страната по брутен вътрешен продукт след София и преди Стара Загора , като данните показват 6,5 на сто от общия размер на българската икономика или близо 14 милиарда лева. Проследени са 75 индикатора за..
Пловдив и областта са готови за първия сняг и за зимата. Оценката на областния управител Христина Янчева е базирана на получените доклади от общините и ангажираните институции и фирми за зимното поддържане и почистване. За републиканската пътна мрежа то се въвежда от утре - 15-ти ноември. Смолян също декларира готовност да се справи със..