Не смятам, че има нещо, което да различава съществено 2017 г, когато се подаваха документите за концесионната процедура, от сега. Нищо драматично не се е случило, имаме инфраструктура с малко по-крещяща нужда от подобрение, но това не променя инвестиционния план. Единствената разлика е в спешността. Всичко, което тогава трябваше да се промени, трябва да се промени и сега, заяви Васил Лясков - експерт от компанията ПИМК, която бе част от консорциума „Летище Пловдив“, участвала в предишната концесионна процедура за летището.
Неуспешната процедура, която мина, беше ясна,подредена, имаше и концепция. В нея имаше изискване както за пътнически превоз, така и за карго-терминал.
Държавата трябваше да даде посока, така че да се създадат икономически условия и добра комуникативност между държавата и т.н. концесионер, защото понякога тя не е е лесна. Бизнесът обича нещата да стават бързо. Когато някой иска да прогресира и се появи идея, той иска да я развие. Необходимо е да има добри канали за комуникация, ясни и валидни през целия период.
По думите на Лясков, когато се въведат правила, те трябва да се следват.
Това е за доброто на всички, трябва да се постигне нещо смислено, което е добро за региона и за страната. Да, имаше промяна в правилата, това създаде неприятни усещания и несигурност. Това не може да се оспори.
Лясков отказа да отговори на въпрос дали ПИМК биха кандидатствали отново в конкурсната процедура.
По отношение на карго тук има определен потенциал. Нашият бизнес е товарният транспорт, затова ние имаме интерес летището да се развие, то би помогнало на икономиката на региона. Но дали бихме били концесионери, засега не мога да отговоря на този въпрос.
Българската икономика не е толкова голяма, че да създаде голям потенциал за изграждане на карго терминал. По-скоро се има предвид изграждане на сериозна логистика, която да бъде хъб за товари, които да идват основно от Азия и има немалко възможности в тази посока.
В Сърбия например съседите ни се справиха изключително бързо, ефективно и прозрачно с обявената концесионна процедура.
Трябва да бъдат заложени обозрими срокове – например, шестмесечни за процедурите.
Не мога да кажа, че общината би могла обаче да ръководи едно летище, както се чуваше преди години. Туристите наистина носят оборот и това е от полза за общината и тя би могла да помогне административно, но не и да ръководи.
Доброто сътрудничество с Общината винаги е от полза, но трябва да има групово сътрудничество.
Интервюто - от звуковия файл:Ден след като министърът на земеделието и храните Георги Тахов обяви решението на държавата да не се прилага ваксинация на овцете и козите срещу смъртоносната болест шарка по дребния добитък, ръководството на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация (НОКА) остро разкритикува това решение . От асоциацията подчертават, че "всички..
Тази седмица в рубриката „Добро утро, ден“ ни гостува пловдивският художник Илия Желев. Завършва живопис във Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий“. Първоначално преподава рисуване в Трявна, а след промените е художник на свободна практика. Има повече от 120 самостоятелни изложби, като по-голямата част от участията му са в..
Все още не са ясни параметрите на бюджета за следващата година. Това, което е известно до момента е, че минималната работна заплата ще бъде €620, ще има повишаване с 2% на осигуровките, както и почти двойното увеличение на данъка върху дивидентите. Според главния икономист на ЕКИП Георги Вулджев управляващите не предприемат мерки за..
Проектът за новия мегакомплекс в квартал "Филипово" е в нарушение на Общия устройствен план на Пловдив, защото не предвижда терен за детска градина. Това заяви пред Радио Пловдив арх. Костадин Палазов от „БСП за България“, председател на комисията по устройство на територията и жилищна политика в Общинския съвет. Затова трябва да се преработи. По..
Правната комисия към Общинския съвет в Пловдив прие като законосъобразно искането за промяна на ПУП-а в кв. „Филипово“, където ще бъде изграден нов мегажилищен комплекс. Председателят ѝ Слави Георгиев подчерта, че местният парламент не дава разрешение за строителството на комплекса, тъй като това частният инвеститор може да направи и в момента –..