„В планината времето се променя много динамично. Инциденти се случват през цялата година, защото хората не са добре подготвени. Докато долу в ниското времето е слънчево, горе духат силни ветрове, често има мъгла, има валежи и това е основната причина да се случват нещастия“. Така планинският спасител Георги Черноземски коментира причините за повтарящите се в зимния сезон инциденти с бедстващи туристи в планината.
По думите му, преди да тръгне към високите части на планините, хората трябва добре да се подготвят Те трябва да проучат маршрутите, да знаят с каква екипировка ще бъдат адекватни на условията, да си направят планинска застраховка, да се информират за метеорологичната обстановка и винаги да тръгват със зареден телефон, за да могат да подадат сигнал, при нужда.
Черноземски уточни, че на Запад обикновено туристите си взимат обучен човек, който да ги води и пази в планината. У нас обаче това не е традиция.
Той подчерта, че опасностите от лавини в българските планини никога не трябва да се пренебрегват. Такива има винаги, когато има сняг и стръмен терен. Рискът от лавини обаче може да бъде проучен само частично и затова особеното внимание в зимните условия е задължително. Добре е да бъде направена и планинска застраховка, която да поеме разходите по спасяване на туристите в случай на нужда, както и за престой в медицинско заведение.
„Проблемът в момента е, че нямаме хеликоптер на въоръжение, който да помогне при спасителна акция в планината. Доброволците също са поставени в опасност, когато помогат да бедстващи туристи в планината. Един хеликоптер би помогнал“
Черноземски подчерта още, че туристите се променят с времето – търсят повече информация, наемат повече водачи, екипират се по-добре от магазините за туристическа екипировка, обучават се на специални курсове.
"Планината си е предизвикателство, добре е да знаем какъв е рискът".

За горивата и санкциите - какво да очакваме на нашия енергиен пазар и след 1 януари, когато идват разплащанията с евро? Прогнозата за сделката "Лукойл" правим в разговор с доц. Васил Петков , преподавател по МИО и маркетинг в ПУ и УНСС. С него говорим за критичните въпроси около съдбата на „Лукойл Нефтохим“ в Бургас и влиянието на санкциите..
Какво за развитието на Летище Пловдив излиза на преден план, след като стартира линията до Милано, какво сочи анкетата на сайта на пловдивския аеропорт и какви са предпочитаните дестинации на хората от Южна България, разговор с изпълнителния директор Красимир Пешев . Пешев съобщи, че допитването до пътниците е провокирано от техните въпроси в..
Среща на бизнеса в Пловдив, Пазарджик и региона организира “Капитал Градове”, платформата за регионални дискусии и издания на в. "Капитал". Тя ще се проведе в хотел DoubleTreebyHilton в Пловдив. В срещата ще участват кметовете на Пловдив и на Пазарджик Костадин Димитров и Петър Куленски и представители на бизнеса в областта на..
На 10 ноември в Пазарджик ще е премиерата на книгата „Родопската теснолинейка“. Това е книга-енциклопедия, която в 364 цветни страници събира повече от век история, разкази и снимки, посветени на единствената действаща теснолинейна железопътна линия в България по маршрута Септември–Добринище. В интервю за програма "Ден след ден" Кристиян Ваклинов..
Проектобюджетът за 2026 година е определен от бизнеса като опасен и нереалистичен. Според заместник-председателя на Асоциацията на индустриалния капитал и социолог Кънчо Стойчев държавата върви към свръхдефицит и критично равнище на задлъжнялост, а цената ще бъде платена от българските данъкоплатци. В интервю за Радио Пловдив Стойчев заяви, че..