3
На 10 ноември в Пазарджик ще е премиерата на книгата „Родопската теснолинейка“. Това е книга-енциклопедия, която в 364 цветни страници събира повече от век история, разкази и снимки, посветени на единствената действаща теснолинейна железопътна линия в България по маршрута Септември–Добринище.
В интервю за програма "Ден след ден" Кристиян Ваклинов сподели, че макар да не е историк или изследовател, ентусиазмът му го е подтикнал да събере над 100-годишната история на 125-километровата жп линия, преминаваща през Родопите, Рила и Пирин.
Всъщност така се породи желанието на практика от липсата на информация по темата, тъй като аз смятам и вярвам, че за да оценим нещо, ние трябва да го познаваме добре. В случая говорим за едно съоръжение, за една железопътна линия, както казахте, 125 км от Тракия до до Пирин през Родопите и Рила, а което съоръжение има своята над 100-годишна история, за която история нямаше почти никакви сведения достъпни за масовия гражданин, какъвто съм бил и аз и какъвто съм до днес и така преди повече от 10 години любопитството ми да науча повече за теснолинейката, за да я познавам, за да я оценя още по-точно като стойност, ме провокира да открия историята и да я събера в една книга, един сборник за песнолинейката, един алманах, както нарекоха книгата вече някои хора, разкава Ваклинов.
По думите му книгата е енциклопедично луксозно издание от 364 страници, което включва историята на строителството, детайлно описание на всички гари и спирки, информация за подвижния състав и лични спомени на хора, живели по трасето.
Ваклинов подчерта, че основната му цел е била да популяризира и опази теснолинейката, която вече е получила международно признание като една от най-атрактивните железопътни дестинации в света.
След Пазарджик книгата ще бъде представена и във всички градове по маршрута на родопската теснолинейка.
Интервюто с Кристиан Ваклинов е в прикачения звуков файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...