Общинските съвети могат да определят ред и мерки за прилагане на създаване на зони с ниски емисии, за навлизане и преминаване на моторни превозни средства в зоните за ниски емисии, както и ограничаване употребата на определени видове горива или уреди за отопление. Това гласят промените, приети на първо четене, в Закона за чистотата на атмосферния въздух.
Въвеждането на зоните ще намали значително броя на преминаващите автомобили, като ще премахне старите и замърсяващи автомобили и ще доведе до отклоняване на значителна част от транзитния трафик, се казва в аргументите за промените.
Заместник- кметът по транспорта Тодор Чонов обяви, че общината вече работи по обособяване на такава зона в централната част на Пловдив.
От м. юли пунктовете за технически прегледи ще маркират автомобилите със стикери, които ще ги категоризират по отношение на вредните газове, което също естъпка в ограничаването на им. Стикерите ще съдаржат чип, който ще носи информация както за самото превозно средство, така и за собствениците му.
Нискоемисионните зони ще се "активират" в зависимост от степента на замърсяване, а не целогодишно, а хоратакоито живеят в тях няма да са бъдат засегнати, уточни Чонов.
Той обави, че Пловдив ще купи два газанализатора, които ще извършват проверки и при консатиране на замърсяващи автомобили - те ще бъдат спирани от движение.
По време на разговора Тодор Чонов беше сред хората, живеещи около Гребната база, които се оплакват от постоянния шум и замърсяване от дрифтовете.
На място са поставени знаци, които ограничават спирането между 22.00 и 6.00 часа. Междувременно общината се ангажира да намери терен, на който в присъствието на инструктур да изпробват мощта на колите и моторите си, каза зам. - кметът.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...