Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Модернизират жп системи за сигнализация и телекомуникация

Сигнализацията и телекомуникацията по железопътните трасета в страната са едни от най-важните фактори за сигурното и безопасното пътуване на влаковите композиции. Такива системи се изграждат по приоритетната за България железопътна линия Пловдив-Бургас. 

Проектът „Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив-Бургас“ е част от мащабния проект за рехабилитация на трасето, а неговото изпълнение се осъществява със съфинансиране от Кохезионен фонд, чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.

 „Това са системи, чрез които се управлява железопътния трафик и влаковите композиции се водят по безопасни трасета. Чрез системите за телекомуникации служителите на гарите се свързват помежду си с диспечерите от пловдивския диспечестки център и локомотичните машинисти във влаковете“, разясни ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020.
" инж.Иван Бакалски от НКЖИ.

С изпълнението на дейностите по Проектирането и изграждането на системите за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив - Бургас се подновява сигнализацията в 18 гари. Паралелно с това ще бъде изградена нова система за диспечерско управление на влаковото движение и системи за видеонаблюдение, нова система за влакова защита ETCS, разположена в участъка Маноле-Бургас с дължина 271 км. За по-голяма сигурност на железопътния транспорт е и системата за следене параметрите на подвижния състав, телекомуникационна апаратура в участъка Пловдив-Бургас с дължина 293 км, устройства за информация на пътниците и система за влакова комуникация GSM-R.

„По отношение на сигнализацията се внедряват нови детектори за наличие на влакови композиции в участъците, нови семафори с LED-оптика. Внедрява се също така и система за влаков контрол, която контролира скоростта на композициите без намесата на локомотивните машинисти/ Тази система не позволява заадената скорост в даден участък да не бъде надвишавана. Ако това се случи автоматично се включва системната влакова спирачка. Всичко това повишава в много голяма степен безопасността на движението на влаковете“, каза още инж. Бакалски.

Като част от проекта се предвижда в участъка от Пловдив до Бургас да бъдат обновени шест тягови подстанции. До момента са модернизирани пет от тях -  Нова Загора, Стара Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас. Остава да бъде модернизирата тяговата подстанция в Чирпан. 

Обновяването на тези съоръжения се изисква, за да бъде осигурена електрическа енергия с достатъчна мощност за движението на тежките товарни влакови композиции. При това обновяване са удвоени мощностите на тяговите трансформатори, които да поемат целия железопътен трафик. За целта са монтирани специални компенсиращи устройства.

До този момент е завършен участъкът между гарите Скутаре-Оризово. От Оризово до Михайлово има сключен договор. Проектирането вече е към своя финал и в началото на месец май започват строителните дейности. Там предстои удвояване на  железопътната линия, като в района на Чирпан тя се разклонява. Единият път преминава директно през гара Чирпан, а другият -  директно през нов тунел към гара Михайлово. След като приключи изграждането на тези участъци, включително и двата – гара Зимница и участъка Явор – Зимница при гара Завой, ще бъде постигната скорост на движение на влаковете средно – 145 км/ч.

„Повече информация, можете да намерите в сайта на ОПТТИ и YouTube канала на програмата. 

ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

По-важно е кой управлява България, не кой дава думата в НС

Основната част от фалшивите новини в българското информационно пространство са посветени на приемането на еврото, на българската сигурност и отбрана, на мигрантите и приемането на България в Шенген. Това се посочва в изследване на Българското училище за политика „Димитър Паница“.  Политологът Георги Проданов, който е работил по това изследване,..

обновено на 08.11.24 в 16:39
Станислав Балабанов

Директорът Васил Василев е срам за Народния театър

От „Има такъв народ“ (ИТН) смятат, че заради скандала пред Народния театър снощи оставки трябва  да подадат както министърът на вътрешните работи Атанас Илков, така и директорът на театъра Васил Василев. От партията ще искат частично касиране на изборите заради нарушения в част от секциите, включително такива в Пловдив и областта.  Според..

публикувано на 08.11.24 в 16:15
Младен Влашки

Сблъсъкът не идва от пиесата на Шоу, а от времето, в което живеем

Обижда ли България и българите спектакълът "Оръжията и човекът"? Протестиращите пред Народния театър "Иван Вазов" в столицата биха отговорили утвърдително. За съжаление, те приемат като правилни и действията си срещу зрителите, част от които бяха блъскани и обиждани и не успяха да влязат в залата. Темата коментира Младен Влашки, литературен историк..

публикувано на 08.11.24 в 15:25

Болница "Свети Мина" трябва да се управлява с яснота и прозрачност

МБАЛ "Свети Мина" има място в общинското здравеопазване и има начин да бъде стабилизирана . Това заяви в интервю за програма "Точно днес" бившият прокурист на болницата д- р Калин Калинов, който временно пое управлението на МБАЛ “Свети Мина”, до провеждането на конкурс.  Решението беше взето от Общинския съвет след като предсрочно бе прекратен..

публикувано на 08.11.24 в 11:18

Има голяма промяна от първия мандат на Тръмп между ЕС и САЩ

Поне засега лидерите на ЕС не показват притеснение от избирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ. Вече някои от тях го поздравиха за изборната победа, но всички си дават сметка, че ще е трудно и непредсказуемо, коментира в предаването "Точно днес"  Любов Панайотова , директор на фондация "Европейски институт".  Трудности ще има в икономическите..

публикувано на 08.11.24 в 10:03