Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Модернизират жп системи за сигнализация и телекомуникация

Сигнализацията и телекомуникацията по железопътните трасета в страната са едни от най-важните фактори за сигурното и безопасното пътуване на влаковите композиции. Такива системи се изграждат по приоритетната за България железопътна линия Пловдив-Бургас. 

Проектът „Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив-Бургас“ е част от мащабния проект за рехабилитация на трасето, а неговото изпълнение се осъществява със съфинансиране от Кохезионен фонд, чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.

 „Това са системи, чрез които се управлява железопътния трафик и влаковите композиции се водят по безопасни трасета. Чрез системите за телекомуникации служителите на гарите се свързват помежду си с диспечерите от пловдивския диспечестки център и локомотичните машинисти във влаковете“, разясни ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020.
" инж.Иван Бакалски от НКЖИ.

С изпълнението на дейностите по Проектирането и изграждането на системите за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив - Бургас се подновява сигнализацията в 18 гари. Паралелно с това ще бъде изградена нова система за диспечерско управление на влаковото движение и системи за видеонаблюдение, нова система за влакова защита ETCS, разположена в участъка Маноле-Бургас с дължина 271 км. За по-голяма сигурност на железопътния транспорт е и системата за следене параметрите на подвижния състав, телекомуникационна апаратура в участъка Пловдив-Бургас с дължина 293 км, устройства за информация на пътниците и система за влакова комуникация GSM-R.

„По отношение на сигнализацията се внедряват нови детектори за наличие на влакови композиции в участъците, нови семафори с LED-оптика. Внедрява се също така и система за влаков контрол, която контролира скоростта на композициите без намесата на локомотивните машинисти/ Тази система не позволява заадената скорост в даден участък да не бъде надвишавана. Ако това се случи автоматично се включва системната влакова спирачка. Всичко това повишава в много голяма степен безопасността на движението на влаковете“, каза още инж. Бакалски.

Като част от проекта се предвижда в участъка от Пловдив до Бургас да бъдат обновени шест тягови подстанции. До момента са модернизирани пет от тях -  Нова Загора, Стара Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас. Остава да бъде модернизирата тяговата подстанция в Чирпан. 

Обновяването на тези съоръжения се изисква, за да бъде осигурена електрическа енергия с достатъчна мощност за движението на тежките товарни влакови композиции. При това обновяване са удвоени мощностите на тяговите трансформатори, които да поемат целия железопътен трафик. За целта са монтирани специални компенсиращи устройства.

До този момент е завършен участъкът между гарите Скутаре-Оризово. От Оризово до Михайлово има сключен договор. Проектирането вече е към своя финал и в началото на месец май започват строителните дейности. Там предстои удвояване на  железопътната линия, като в района на Чирпан тя се разклонява. Единият път преминава директно през гара Чирпан, а другият -  директно през нов тунел към гара Михайлово. След като приключи изграждането на тези участъци, включително и двата – гара Зимница и участъка Явор – Зимница при гара Завой, ще бъде постигната скорост на движение на влаковете средно – 145 км/ч.

„Повече информация, можете да намерите в сайта на ОПТТИ и YouTube канала на програмата. 

ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Откриха модерно затворническо общежитие в Пловдив

Новото затворническо общежитие в Пловдив отговаря на всички европейски и международни изисквания, препоръките на Комитета против изтезания и указанията, които ни се дават по делата на Европейския съд по правата на човека ,  каза при откриването на сградата правосъдният министър Мария Павлова.  Двуетажната сграда е със стаи с две легла..

публикувано на 05.07.24 в 12:53

Грешното преброяване лишило ДПС от един мандат в Пазарджик

Изборният резултат от вота за общински съветници в Пазарджик би бил различен, защото не е отразил действителният вот на избирателите – се казва в мотивите за решението на пазарджишкия административен съд, с което той обяви за недействителен избора на местния парламент.   В повторното преброяване в 52  секции се оказаха липсващи 300 бюлетини, а..

публикувано на 05.07.24 в 10:24

Румен Пехливанов управлява Смолянска област от днес

Новият областен управител на Смолян Румен Пехливанов днес встъпва в  длъжност днес. Той бе назначен на поста с решение на служебното правителство в сряда и заменя на поста Захари Сираков. Пехливанов е икономист по образование и има дългогодишен управленски опит. В периода 2001 г. – 2023 г. е кмет на община Рудозем от ДПС , а между 2003 г. и..

обновено на 05.07.24 в 08:53
Мехмед Юмер

Лидерският пост в ДПС се оказа най-горещият стол в политиката

Лидерският пост в ДПС се оказа най-горещият стол в българската политика и винаги е било така. Оттук нататък не можем да правим здравословни анализи, без да чуем почетния председател Ахмед Доган, за да получим по-ясна представа за случващото се в партията. Това коментира в програма "Точно днес" на Радио Пловдив журналистът от сайта Obzornews..

публикувано на 04.07.24 в 11:13

Партията ДПС в момента е инструмент за контрол на властта

Неуспехът на проектокабинета на Росен Желязков беше предизвестен още от самото начало, коментира в предаването "Точно днес" политологът Георги Проданов . По думите му, още когато ГЕРБ-СДС получиха мандата, лидерът им обяви, че ще търсят правителство на малцинството и то най-вероятно няма да мине. Вчера Бойко Борисов също го повтори няколко пъти,..

публикувано на 04.07.24 в 09:58