"Излишно е да се вглеждаме в конкретния казус, защото и двете страни непрекъснато изтъкват аргументи в полза на едната или другата, а така или иначе санкциите, които са наложени на Пирогов вероятно ще бъдат обект на съдебни дела и конкретният спор ще се реши в съда. Но в хода на тази дискусия, която се разрази, отново излязоха на повърхността проблеми, които съществуват от много време и които не са свързани нито с някой конкретен ръководител на лечебно заведение, нито с някакви "гнили ябълки" , защото, ако беше така с няколко уволнения в здравеопазването отдавна щяхме да сме решили много въпроси. Не това е решението на въпроса, тъй като проблемите които изтъкват и здравният министър, и работещите в Пирогов са от много години. Те са системни проблеми и се отразяват на лекарите, на пациентите и на мениджърите на лечебните заведения, защото в такава нереформирана система в крайна сметка негативите са за всички", коментира адвокат Шаркова.
По думите и от години извънболничната помощ се неглижира и се свежда до някакви диспечерски функции на общопрактикуващите лекари, което не е правилно, така е и с специализираната помощ, което също не е правилно. Според нея доболничната система трябва да е входната врата за болниците.
Според нея неглижирането и отказът да се предприемат радикални мерки и реформи за подкрепа на извънболничната помощ, доведе до това, че пациентите основно търсят медицинска помощ в болниците, а клиничните пътеки не са направени за амбулаторни състояния.
Като пример адвокат Шаркова посочи нуждата на даден болен да си направи ЯРМ. В извънболничната помощ, да се направи е много трудно за болния, защото струва много пари и защото НЗОК го отпуска трудно и се чака. Тогава пациентът стига до болницата, където му се прави изследването по клинична пътека.
" В никакъв случаи не оправдавам това. Обяснявам всъщност тези недъзите до какво водят. Тези недъзи водят до това, че самите ние като пациенти много често участваме в подобни неприемливи и неправилни действия. Но и в двата случая и лекарят и пациентът правят това в полза на пациента. До колко е редно това е друг въпрос, допълни адвокат Шаркова.
Според нея е важно да се измести центъра на тежестта и дискусията да е за това какво трябва да се промени в системата.
"С персонални промени не може да се разреши този генерален проблем, който съществува повече от десетилетия и се отразява на всички. Аз не съм сигурна, че има някой, който да изрази удовлетворение от работата си в самата здравна система. Пациентите получават качествена медицинска помощ, в повечето случаи, въпреки тази система, а не благодарение на нея, коментира още юристът.
Интервю с адвокат Мария Шаркова може да чуете в прикачения звуков файл.
В навечерието на Световния ден за борба с рака, който се отбелязва на 4 февруари, КОЦ-Пловдив отбелязва ръст на преминалите пациенти през лечебното заведение през миналата година. „Броят им се е увеличил с около 700. Има и още една негативна тенденция, която забелязваме през последните години – увеличение на пациентите с онкологични..
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..