От началото на април превозвачи планират да поскъпне междуградският транспорт в региона. Причината – скокът на горивата, на тока и на минималната работна заплата.
До дни се очаква с до 20 % да поскъпне цената на билета за междуселищния транспорт, изпълняван от пловдивската фирма „Хеброс бус“. Дружеството обслужва редица линии в областите Пловдив и Пазарджик.
„Поскъпването бе анонсирано още през март, но ще се случи през април, тъй като нашите договори са сключвани по Закона за обществените поръчки и трябваше документално да изгладим нещата", обясни управителят на „Хеброс бус“ Веселин Дошков. По думите се очаква по-скъпите средно с 20 % билети да влязат в сила до 5 април.
От 1 април поскъпва и транспортът в пазарджишката община Пещера. Получихме писмо от превозвача „Транссервиз“, че цената на билета в обществения транспорт ще се вдигне с до 25 %, каза заместник-кметът Гълъбина Карамитрева.
За да тушира поскъпването, община Пещера заделя 30 000 лв. като субсидии за транспорта в бюджета си, който трябва да се гледа от местния парламент на 7 април. Общината очаква и целеви субсидии от държавата.
В Смолянско един от най-големите превозвачи – „Рожен експрес“, засега се въздържа от вдигането на цената на билетите. „Причината е, че изчакваме приемането на бюджета на общината на 31 март, за да видим какви разчети са направили и какви субсидии са заложили. Истината обаче е, че за година ситуацията е коренно различна“, коментира Димитър Палагачев от фирмата, която обслужва 50 % от автобусните превози в региона.
Освен поскъпването на горивата, тока и минималната заплата влияние ще окаже и въвеждането на ТОЛ системата за второкласните пътища, коментира Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи. По думите му поскъпването е неизбежно.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...