„По принцип при енергиен шок има логика да се помогне на засегнатите от него. Въпросът е, че ние малко прекаляваме с щедростта. Защото в България се дава на всички – и тези, които печелят от енергийната криза получават помощи, и тези, които губят“. Това каза в предаването на Радио Пловдив „Ден след ден“ икономическият анализатор от Институт „Отворено общество“ Георги Ангелов.
Според него можеше помощта да се концентира върху тези бизнеси, които страдат от кризата, а не върху тези, които печелят. Той даде за пример оранжерийния бранш и петролния бизнес, където се вдигат цените и на горивата, и на олиото.
„Някои бизнеси си вдигнаха своите цени, а в същото време вземат и компенсации. Можеше да има изискване: който взима компнесации, да не вдига цените" – посочи още експертът. „Явно заради протестите, правителството избра по-лесното, да даде на всички по равно“ – заключи Ангелов.
За превозвачите, той коментира, че бизнесът не би трябвало да има причини да се оплаква много. Но посочи, че би могло да се мисли за компенсации при тези, които обслужват междуселищния транспорт. По думите му е добре да се мисли и за иновативни начини как да се насърчава ползването на обществения превоз.
Георги Ангелов изрази мнение и че най-добре би било да се работи за повишение на доходите, а не за компенсации, включително и за тези, свързани с 25 стотинки на литър при зареждане до 50 литра на бензин и дизел от физическите лица. „Това е най-нормалният начин да расте благосъстоянието“ – посочи той, като подчерта, че има домакинства с различни нужди.
Правилно е да се развиват „нагоре“ и пенсиите, но според него трябва да се отработят детайлите и да се влезе в бюджетната рамка така.
Цялото интервю с Георги Ангелов може да чуете в звукивия файл.
Как бе допуснато да съществуват „домове на ужасите“, където възрастни хора са оставяни гладни, упоявани, дори връзвани за леглата? Как да се подобри социалната грижа за тях и какво трябва да се промени у нас като общество, за да не се допускат подобни ужаси – опит за обяснение и варианти за решение представя в разговора по Радио Пловдив бившият..
От следващата седмица започват ремонтните дейности по възстановяването на пътя Кричим- Девин, който пропадна в средата на май. Очаква се възстановяването да завърши до няколко месеца. „ Вече е избрана фирмата-изпълнител и след одобряването на проекта тя ще стартира дейностите по възстановяването на трасето “ – заяви в интервю за..
На извънредно заседание тази вечер Общинският съвет на Перущица ще обсъжда подготвяното изграждане на съоръжение за преработка на износени автомобилни гуми. Фирма „Еколайф 2014“ ЕООД е внесла проекта си в РИОСВ Пловдив за одобрение. Ганка Йосифова, управител на „Еколайф 2014“ ЕООД, обясни пред Радио Пловдив, че процесът на обработка на..
Българска асоциация по рециклиране изпрати отворено писмо до медиите, в което се противопоставя на позицията, изразена от бившия финансов министър и съпредседател на „Продължаваме промяната“ Асен Василев. Заедно с представители на Камарата на инсталаторите в България, вчера в Пловдив Василев предупреди, че цените на електро и електронните уреди..
Доц. Теодора Пенева от Института за икономически изследвания към БАН, чиято сфера на изследване е социалната политика, коментира в програма "Точно днес" поредния случай, в който България се срамува от отношението си към бедни, болни и изоставени. Според нея в този случай на първо място трябва да се посочат пропуските в управлението и конторола,..