В сравнене със ситуацията в Европа България е по- превилегирована, защото основните количества газ, които се получават у нас са през гръцката газопреносна система, каза енергийният експерт Васко Начев. Доставката на газ от „Газпром“ от страна на Гърция не е спряла, предлагането е високо и това облекчава нашето търсене.
„Но това не ни успокоява, защото действително за месец ноември все още няма осигурени доставки. Надявам се, че до края на септември да има яснота за двата месеца до края на годината“.
Според експерта така или иначе ние сме изпуснали питомното с онези прословути седем, от които вземаме един танкер с втечнен газ.
„Той даваше някакава сигурност, защото в ситуацията, в която се намира Европа, темата сигурност е много пред темата цена“.
Ние договаряме от днес за утре и никой „ няма да ни пожали“ и да не не продаде на по- висока една. Абсурдно е да мислим в тази посока, каза Васко Начев.
Той настоя да се разбере ясно, че „Газпром“ и Русия не желаят да продават повече на България и подчерта, че само 26% от предлагания на гръцкия пазар газ е руски, останалите 74% е от други доставчици.
По какъв начин тези, които твърдят, че и сега купуваме руски газ узнаха това?!
Това са поредните спекулации и е изключително некоректно поведение в ситуацията, в която сме. Тя е достатъчно тежка, за да вкарваме излишно напрежение. Ясно е, че страхът е най- лесният инструмент за манипулация. В момента тези хора се борят за гласа на избирателя, но не по този начин, призова енергиийният експерт.
Васко Начев прогнозира, че нама да останем без газ през зимата. Да, той ще е по- висока цена, но е важна да се знае спрямо какво. Цените от миналата или по- минаата година вече ги няма никъде.
„Слава Богу, че ние от 1 октомври ще започнем да получаваме по договора с Азърбайджан цабото количество и то най- ниската цена в света. Това е 30% от потреблението и то е на- ниска цена в света, което е добра глътка въздух. Това не е заслуга нито на сегашното, нито на предишното праветилство, а е просто, защото ще бъдат спазвани 100% клаузите по договора.
Това е истината и сега ще видим как всеки ще иска да си я присвои, а никой няма принос, но, както знаем, за успехите желаещи има много, а за неуспехите - само един, каза в заключение енергийният експерт.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..