Според него покупателната способност на населението има отражение върху случващото се в бранша, но не това е основният проблем. Доц. Атанасов обясни, че веригата за доставки е прекалено дълга. Тя започва от фермата, в която се произвежда суровината, след това млякото минава през не един прекупвач, отива в мандрата, където се преработва, минава през складовете и едва тогава се озовава в търговската верига.
„Докато достигне в магазина цената на суровината от 0,50 ст. на литър достига над 3 лв. за литър прясното мляко. Трябва да се търсят възможности за скъсяването й и за подобряването на ефективността на всички участници по тази верига“, каза доц. Атанасов.
Освен това според него важна роля играят и сдруженията, кооперациите и асоциациите, тъй като те образуват една по-голяма единица и по този начин имат възможност да се договарят за по-добри условия за суровината. Могат да помагат и за решаване на проблеми като високите цени на входящи ресурси във фермата – фуражи, препарати.
„Вариант за борба с ниските цени е и вертикалната интеграция, т.е. производителите да отидат на по-долен или по-горен етаж във веригата на доставки. По-долен етаж означава те сами да си произвеждат фуража и да не зависят от доставчици, а по-горен – вместо да продават млякото да инвестират в мандра, за да го преработват“, отбеляза доц. Атанасов.
Той добави още, че в Ирландия почти всички фермери участват в асоциации, преработват си млякото и дори достига до края на търговската верига.
Обясни още, че от началото на 90-те години насам политиката на българското стопанство се характеризира с малко на брой едри стопанства и много на брой дребни производители. По думите му този проблем е бил характерен и за други европейски държави, но те са го преодолели и вече берат плодовете на това.
Доц. Атанасов отбеляза също така, че се наблюдава тенденция на отлив на хора, които предпочитат да пазаруват в супермаркетите, тъй като водещият преди фактор – цена – вече не съществува. „Сега цените в супермаркетите са дори по-високи, отколкото в малките квартални магазини“, каза доц. Атанасов.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..