Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

И след законовите промени жертвите на пътя ще са същите

Снимка: БГНЕС

Всички промени в Закона за движение по пътищата (ЗДвП) няма нито да попречат, нито да помогнат на травматизма накрая. Накрая жертвите ще бъдат пак същите независимо от тези промени. Това заяви в предаването "Точно днес" на Радио Пловдив председателят на Управителния съвет на Института за пътна безопасност. 

"Ние не можем да намалим жертвите, ако не променим средата. А средата не можеш да я промениш само и единствено с повишаване на наказанията и рестрикции към шофьорите. Средата, в която се извършва  транспортът, мобилността, се променя, като й се въздейства от една страна чрез организацията на контрол, организацията на всички институции да функционират по различен начин. Не на последно място е и корупцията. Няма как ако всичките сфери на транспортната система, като започнете от пътния полицай на улицата и стигнете до големите обществени поръчки за строежа на нашите пътища, са в пряка зависимост от това, че имаме жертви. Компромисите, които се правят с безопасността, водят именно до това. И необходимо е комплексен, специален екшън план във всички направления да се въздейства безусловно", коментира Милчев. 

По думите му всеки иска да отчете някаква дейност, че негов законопроект е минал, а депутатите са разгледали тези предложения за изменения в ЗДвП в транспортната комисия преди да излязат в отпуск. 

"Аз и тогава го казах - те изнасилват Закона за движение по пътищата. Този закон не може да отговори на предизвикателствата, които имаме. Каквито и промени да правим, на нас ни трябва нова философия, ново разбиране. За съжаление българското правителство отказват да поемат отговорност. И правителството на Кирил Петков обяви война на войната, но се провали. След това на Гълъб Донев и служебните правителства също се провалиха. Сега това правителство и Денков правят срещи, имитират някаква дейност, но всъщност ще се провалят, защото отказват да поемат отговорността за това, което се случва. Те постоянно прехвърлят отговорността на шофьорите. Те смятат, че шофьорите загиват, защото са лоши, а това е съвършено невярно", категоричен е експертът.

Той допълни, че в България има законодателство и контрол, но те не са ефективни. 

"Ако ще правим нов закон, той и философията, която трябва да изповядва, трябва да са насочени към отговорността на доставчика на транспортната система. В целия свят този доставчик носи отговорност и е длъжен да я достави безопасна", допълни шефът на Института за пътна безопасност. 

Чуйте още в интервюто на Яница Марова с председателя на УС на Института за пътна безопасност Богдан Милчев.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Водородните автомобили са колите на бъдещето!

Електромобилите, които са задвижвани с водородни горивни клетки, също да се ползват от подкрепящите мерки на готвения Закон за електрическата мобилност – за това призовават от Българската Асоциация за водород, горивни клетки и съхранение на енергия. „ Към днешна дата в страната има 8-9 електромобила, които се захранват с горивни клетки, и тези..

публикувано на 30.09.25 в 17:05

Правителството няма работещи мерки за ръста на цените

От 8 oктомври Kомисията за защита на потребителите и Н ационалната агенция за приходите ще могат да налагат  санкции на търговците, които не спазват разпоредбите на Закона  за въвеждане на еврото, каза днес премиерът   Росен Желязков и  добави, че санкциите ще бъдат включително и за  неоповестяване на цени на основни храни, както и за..

публикувано на 30.09.25 в 15:28

Ръстът на доходите дебалансира бюджета и пазара на труда

Ръстът на доходите в публичния сектор през последните години дебалансира бюджета и пазара на труда. За балансирането им е необходимо охлаждане на това увеличение, а от там ще укроти и инфлацията. Това коментира Петър Ганев от Института за пазарна икономика. Точно такава трябва да е и бюджетната политика на страната ни според него през 2026г.,..

публикувано на 30.09.25 в 09:58

Тони Стойчева: Коалицията с ДБ е без алтернатива

"Опитът ми и това, която видях в последните 2 години, показва, че е много трудно да продължиш без политическа подкрепа и да направиш  тези промени, които са необходими на обществото".  Това каза по Радио Пловдив Тони Стойчева, кмет на пловдивския район "Централен", която от вчера е член на Изпълнителния съвет на партия "Продължаваме промяната"...

публикувано на 29.09.25 в 16:28

Корупцията по пътищата стига до екипа на Гроздан Караджов

Двама служители на ДАИ поискали рушвет от шофьорите на два британски камиона, превозвали техниката за концерта на Роби Уилямс. Случката е от събота преди концерта, но за нея в понеделник съобщи Институтът за пътна безопасност /ИПБ/. След като срамната история стана публично известна  министърът на транспорта Гроздан Карджов обяви, че двамата са..

публикувано на 29.09.25 в 16:09