Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Корупцията по пътищата стига до екипа на Гроздан Караджов

Двама служители на ДАИ поискали рушвет от шофьорите на два британски камиона, превозвали техниката за концерта на Роби Уилямс. Случката е от събота преди концерта, но за нея в понеделник съобщи Институтът за пътна безопасност /ИПБ/. След като срамната история стана публично известна  министърът на транспорта Гроздан Карджов обяви, че двамата са уволнени.

И самата история, и реакцията на Караджов възмутиха ръководителя на ИПБ Богдан Милчев, според когото Караджов продължава да манипулира общественото мнение, защото процедурата по уволнението не е толкова бърза и най- много двамата служители след съдебно дело да се върнат отново на работа. Богдан Милчев отбеляза и това, че за случая три дни се мълчи, едва след тяхната намеса има реакция и то, защото са се намесили международни институции и става международен скандал.

"Тези служители участват в организирана група, която събира пари, отчитат се на следващото ниво и всичко стига до екипа на г-н Караджов", каза Богдан Милчев.

По думите му подобни сигнали до институциите са подавани от месеци насам и от Института, и от Европейския център за пътна безопасност.

"Тази корупция но убива по нашите пътища", каза екпертът.

По думите му има негласно споразумение България и Турция взаимно да не си "закачат " транспортните фирми и затова наблюдаваме как карат турските ТИР - ове у нас и са безнаказани. Милчев даде пример със сигнал за три камиона, които след безобразно шофиране получили само предупреждение да не правят повече така. 

"Таксата "спокойствие" е уговорена на  много високо ниво".

Богдан Милчев твърди, че са подменяни конкурси за директори на областни дирекции и са се назначавали служители, които да участват в такава организирана група, както и че хора от сегашното ръководство на Изпълнителната агенция са били уволнявани за подобна дейност.

"Това не е инцидент, това е типичен случай. Никой няма да поиска такива пари, ако знаят, че са сами и никой нестои зад гърба им да ги пази".

Богдан Милчев коментира и текущите ремонти по магистралите, които създават тапи и напрежение. Проблемът, според него е, че на място ги няма полицаите, те правят мързелив контрол, слагат камери, а спят в  колите. Ако са съпричастни с шофьорите, ако се техен приятел, а не враг, тогава и хората ще са по- спокойни, въпреки задръстванията. 

Чуйте цялото интервю в прикачения звуков файл.



По публикацията работи: Паолина Комсалова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03