И самата история, и реакцията на Караджов възмутиха ръководителя на ИПБ Богдан Милчев, според когото Караджов продължава да манипулира общественото мнение, защото процедурата по уволнението не е толкова бърза и най- много двамата служители след съдебно дело да се върнат отново на работа. Богдан Милчев отбеляза и това, че за случая три дни се мълчи, едва след тяхната намеса има реакция и то, защото са се намесили международни институции и става международен скандал.
"Тези служители участват в организирана група, която събира пари, отчитат се на следващото ниво и всичко стига до екипа на г-н Караджов", каза Богдан Милчев.
По думите му подобни сигнали до институциите са подавани от месеци насам и от Института, и от Европейския център за пътна безопасност.
"Тази корупция но убива по нашите пътища", каза екпертът.
По думите му има негласно споразумение България и Турция взаимно да не си "закачат " транспортните фирми и затова наблюдаваме как карат турските ТИР - ове у нас и са безнаказани. Милчев даде пример със сигнал за три камиона, които след безобразно шофиране получили само предупреждение да не правят повече така.
"Таксата "спокойствие" е уговорена на много високо ниво".
Богдан Милчев твърди, че са подменяни конкурси за директори на областни дирекции и са се назначавали служители, които да участват в такава организирана група, както и че хора от сегашното ръководство на Изпълнителната агенция са били уволнявани за подобна дейност.
"Това не е инцидент, това е типичен случай. Никой няма да поиска такива пари, ако знаят, че са сами и никой нестои зад гърба им да ги пази".
Богдан Милчев коментира и текущите ремонти по магистралите, които създават тапи и напрежение. Проблемът, според него е, че на място ги няма полицаите, те правят мързелив контрол, слагат камери, а спят в колите. Ако са съпричастни с шофьорите, ако се техен приятел, а не враг, тогава и хората ще са по- спокойни, въпреки задръстванията.
Чуйте цялото интервю в прикачения звуков файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...