Причината е, че според синдиката това може да доведе до влошаване качеството на образованието.
"В момента се дават лоши сигнали към младите хора. Първо - не плащайте такси, а в закона за висшето образование ясно е разписано какво трябва да се случи. Нима думата на един премиер е над закона.
От друга страна, смятаме, че така се ограничават правата на студента. Когато той е участник в процеса, той може да изисква, да налага и своята страна като участник в образователния процес. Защо ще връщаме студентите към времето на социализма", каза проф. д-р инж. Лиляна Вълчева, председател на НБС ВОН – КНСБ.
Изрази и притесненията си, че отпадането на семестриалните такси ще доведе до студентски туризъм.
"През първия семестър няма да харесат обучението в даден университет, ще отидат в друг и това ще създаде много проблеми. Движението на студентите ще доведе до намаляване качеството на образованието", обясни Вълчева.
Подчерта още, че отпадането на таксите не е актуален въпрос, тъй като и към момента в закона за висшето образование са посочени няколко възможности за формиране на държавните такси. Освен това 30 от професионалните направления от общо 52 има нулеви такси за студентите, защото са обявени за приоритетни и защитени.
"И без това имаме една голяма група студенти, които не плащат такса. Таксата им се покрива или на 100% от държавата, или на 100% от бизнеса, или разпределение 70 на 30% при уговорка със студента", каза проф. д-р инж. Лиляна Вълчева.
Добави още, че липсата на анализ към тази мярка води до напрежение във висшите училища, създава проблеми с бизнеса, както и с банките, които кредитират студентите.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..