Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Превозвачът Петко Ангелов ще съди "Хеброс бус" и "Автотранс"

Превозвачът Петко Ангелов, който държи над 50% от линиите в градския транспорт, заяви в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив, че е най-потърпевшият от прекратяването на договорите на превозвачите по 13 линии от градския транспорт. 

ще от 2016 година първия договор имаме, че трябва да  се работи на километър, когато влезе системата "Индра". Общината не изпълни това нещо, усвоиха се 25 милиона при предишния кмет и в момента другите две дружества са  декапитализирани и са пред фалит. Общината не можа да намери начин как да се прехвърлят линиите от болното на здравото място и аз съм най-потърпевшия от  всички колеги това, защото и по двата договора карам над 50% от линиите  и имам 96% изпълнение", подчерта Ангелов.

Ангелов посочи, че двете фирми, които не си изпълняват договорите са "Автотранс Чолаков" и "Хеброс бус". Той допълни, че е можело договорите на тези две фирми да се прехвърлят на този, който изпълнява и да не се стига до сегашната ситуация. 

По думите на Петко Ангелов на "Автотранс Чолаков" миналия месец са върнати линии.  "Заради него прекратяват договора и му връщат линиите", категоричен бе бизнесменът. 

"С никой не си говоря, с всички съм изпокаран. Ние нямаме бизнесотношения защото общината си плаща на всяка фирма", заяви той и допълни, че консорциумът сам е паднал. 

Според него когато дойдат избори, всички се упражняват върху градския транспорт на Пловдив. "Това е най-тежката работа, която има в момента  и постоянно има недоволни граждани – един път им е студено, друг път - топло, не можем да угодим на всички", обясни превозвачът.

По думите му, когато не се изпълняват линиите от двете фирми, е трябвало общината да предприеме нещо.  "Чакаме шеста година да влезе "Екобус", ами той да вземе линиите. Призовавам "Екобус да си вземат 200 линии", коментира Ангелов и допълни, че фирмата му няма достатъчно капацитет да кандидатства за всички линии. 

"При тази система, ситуацията, при която договорите се бутат ей така, който има желание да даде 20 милиона евро и да кара по всичките линии, ами нека тяхното дружество да го направи. Това са проблеми на общината, не мои. 100 рейса са ми на пазара и излизат, и аз не съм сигурен дали утре ще взема линия. Накрая кметът решава", ядосано заяви превозвачът. 

Той е категоричен, че ще си търси правата в съда, но изчаква да приключи прякото договаряне. И добави, че ще съди Веселин Дошков и Димитър Чолаков за пропуснати ползи. "От общината какви претенции да имам? То си излиза, че те не изпълняват. Тези догвори трябваше да бъдат прекратени или да се плаща на километър още преди години", повтори отново Ангелов. 

По темата с нередовните маршрутки по линия №5 до село Труд превозвачът заяви, че и там кара на временен договор. "Ами да мине село Труд в регулацията на община Пловдив, за да се кара дотам", коментира той.

Според него до упреците към него се е стигнало заради предизборни изявления на кмета на Труд. 

"Не съм длъжен като имам по разписание една маршрутка, да давам пет маршрутки. Когато си плащат и имам одобрена схема от общината има възможност. Но не може незаконно да им се пускат маршрутки. Както и линия №1 да ходи до село Труд, ами да намерят кой да плаща", възмути се бизнесменът.

Чуйте повече в звуковия файл!



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Искаме минимален ръст на потребителската такса

Потребителската такса, заплащана в извънболничната помощ при посещение на общопрактикуващ лекар или стоматолог да стане 3,90 лева от 1 ноември, искат от Националното сдружение на общопрактикуващите лекари. Предлага се таксата за пенсионерите да е 1,95 лева. Личните лекари настояват също за законова промяна, която да изключи освобождаването на групи..

обновено на 07.10.25 в 16:59

Труд чака кметове и министри по плана за транспорта

Положението в село Труд наистина е нажежено!   Хората искат яснота и подробности.  Настояваме за общоселско събрание, на което да дойдат представители на властта.  Ако не дойдат министри и кметът на Пловдив, поне г-н Иванов да се вдигне от община Марица и да дойде при хората най - накрая, вместо да пуска прессъобщения и да обяснява как..

публикувано на 07.10.25 в 16:33

Всяка винарска изба у нас трябва да е атракция, както е в Австрия

Ефектът и ползите от домакинството на Пловдив на Глобалната конференция за винен туризъм, която приключва днес, коментира в програма "Ден след ден" проф. Бранимир Ботев, президент на Европейската лига за икономическо развитие Според него подобни глобални форуми не носят преки, а огромни индиректни ползи за винения бранш в България, стига да има..

публикувано на 07.10.25 в 15:35
Румен Радев - председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България

Административното повишаване на заплатите е деструктивно

България продължава да е последна по размер на минимална работна заплата в Европейския съюз, дори и след готвеното увеличение от 1 януари 2026 година. Защо обаче работодателските организации се обявиха против повишението на минималното възнаграждение?  Според Румен Радев, председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ),..

публикувано на 07.10.25 в 10:54

Младите медици простестират за достойно бъдеще в България

На национален протест под надслов „Стига лъжи“ излизат точно днес младите медици на България. Протестът започва в 17.30 часа на площада пред Министерсвото на здравеопазването. До недоволството се стигна след като шест месеца след първите протести, решения по техните искания няма, а законопроектът, с който трябваше да бъдат..

публикувано на 07.10.25 в 10:01