Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Превозвачът Петко Ангелов ще съди "Хеброс бус" и "Автотранс"

Превозвачът Петко Ангелов, който държи над 50% от линиите в градския транспорт, заяви в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив, че е най-потърпевшият от прекратяването на договорите на превозвачите по 13 линии от градския транспорт. 

ще от 2016 година първия договор имаме, че трябва да  се работи на километър, когато влезе системата "Индра". Общината не изпълни това нещо, усвоиха се 25 милиона при предишния кмет и в момента другите две дружества са  декапитализирани и са пред фалит. Общината не можа да намери начин как да се прехвърлят линиите от болното на здравото място и аз съм най-потърпевшия от  всички колеги това, защото и по двата договора карам над 50% от линиите  и имам 96% изпълнение", подчерта Ангелов.

Ангелов посочи, че двете фирми, които не си изпълняват договорите са "Автотранс Чолаков" и "Хеброс бус". Той допълни, че е можело договорите на тези две фирми да се прехвърлят на този, който изпълнява и да не се стига до сегашната ситуация. 

По думите на Петко Ангелов на "Автотранс Чолаков" миналия месец са върнати линии.  "Заради него прекратяват договора и му връщат линиите", категоричен бе бизнесменът. 

"С никой не си говоря, с всички съм изпокаран. Ние нямаме бизнесотношения защото общината си плаща на всяка фирма", заяви той и допълни, че консорциумът сам е паднал. 

Според него когато дойдат избори, всички се упражняват върху градския транспорт на Пловдив. "Това е най-тежката работа, която има в момента  и постоянно има недоволни граждани – един път им е студено, друг път - топло, не можем да угодим на всички", обясни превозвачът.

По думите му, когато не се изпълняват линиите от двете фирми, е трябвало общината да предприеме нещо.  "Чакаме шеста година да влезе "Екобус", ами той да вземе линиите. Призовавам "Екобус да си вземат 200 линии", коментира Ангелов и допълни, че фирмата му няма достатъчно капацитет да кандидатства за всички линии. 

"При тази система, ситуацията, при която договорите се бутат ей така, който има желание да даде 20 милиона евро и да кара по всичките линии, ами нека тяхното дружество да го направи. Това са проблеми на общината, не мои. 100 рейса са ми на пазара и излизат, и аз не съм сигурен дали утре ще взема линия. Накрая кметът решава", ядосано заяви превозвачът. 

Той е категоричен, че ще си търси правата в съда, но изчаква да приключи прякото договаряне. И добави, че ще съди Веселин Дошков и Димитър Чолаков за пропуснати ползи. "От общината какви претенции да имам? То си излиза, че те не изпълняват. Тези догвори трябваше да бъдат прекратени или да се плаща на километър още преди години", повтори отново Ангелов. 

По темата с нередовните маршрутки по линия №5 до село Труд превозвачът заяви, че и там кара на временен договор. "Ами да мине село Труд в регулацията на община Пловдив, за да се кара дотам", коментира той.

Според него до упреците към него се е стигнало заради предизборни изявления на кмета на Труд. 

"Не съм длъжен като имам по разписание една маршрутка, да давам пет маршрутки. Когато си плащат и имам одобрена схема от общината има възможност. Но не може незаконно да им се пускат маршрутки. Както и линия №1 да ходи до село Труд, ами да намерят кой да плаща", възмути се бизнесменът.

Чуйте повече в звуковия файл!



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В Пловдив през юли 1916 година са измерени рекордните 45,2°

Горещо ще бъде времето и тази година през юли съобщи в програма "Точно днес"  Мариана Попова, синоптик в Нацианалния институт по метеорология и хидрология. Според месечната прогноза очкваните горещини са за над 40 градуса. Обичайно за месеца тръгваме с горещо време. Така ще бъде и през повечето дни от месеца. Температурите са доста високи...

обновено на 01.07.25 в 11:29

ПГВАД “Христо Ботев” - училище със 118 - годишна история

Професионалната гимназия по вътрешна архитектура и дървообработване „Христо Ботев“ - гр.Пловдив има водеща роля в професионалното обучение, успешно внедрява дуалната система на обучение и получава международно признание, като съчетава умело занаята и творчеството, съхранява традицията и приема новостите. Основните приоритети на училището са..

публикувано на 01.07.25 в 11:05
Иво Инджов

Кризата в партийната система у нас се задълбочава

Поредният вот на недоверие на правителството, трусовете в ПП и очакванията в политическия живот, коментира в програма "Точно днес" политологът  доц. Иво Инджов. Според него не става въпрос за напражение, а за задълбочаване на кризата в партийната система в България. Той припомни случилото се с ДПС на Доган, което на практика бе превзето от ДПС на..

публикувано на 01.07.25 в 10:26

Експерти влизат в институциите за електронните здравни досиета

Здравното министерство започва национална кампания за популяризиране н на мобилното приложение еЗдраве, което осигурява достъп до електронното здравно досие. Екипи на регионалните здравни инспекци и „Информационно обслужване“ разкриват мобилни пунктове, на които ще оказват съдействие на всеки, който желае да активира приложението на мобилното..

публикувано на 01.07.25 в 09:41

Спирките в подлези са предпоставка за инциденти

След катастрофата в подлеза на "Гладстон", при която кола удари трима чакащи на спирката, Диана Русинова, председател на европейския център за транспортни политики даде пример с проблемна спирка в подлеза на НДК, след премхването на която инцидентите с пешеходци са приключили. Тя коментира и намерението на кмета Костадин Димитров на входа да се сложи..

публикувано на 30.06.25 в 11:42