Гневът на хората е напълно основателен. Според социолога основният проблем е, че големите търговски вериги чрез така наречената търговска отстъпка неправомерно увеличават печелбите си и същевременно убиват малкия и среден български производител. В чужбина веригите работят на до 9% отстъпка, а за родните производители понякога имат отстъпки до 60%, което е фрапантно, това е разоряване и убиване, казва Кънчо Стойчев.
Това е злоупотреба с прекомерна търговска сила и то е описано в законодателството, но няма държава, която да го проследи. На практика големите търговски вериги са в монопол и картел и вече държат нд 60% от пазара и те си правят каквото си искат.
Успешните нации се грижат за малкия и средния бизнес не защото са богати, а са богати, защото се грижат за малкия и средния бизнес, поочи Кънчо Стойчев. В Германия 88% е процентът на малкия и седен бизес и това е гръбнакът на икономиката.
По думите му нашата политическа класа е "за изхвърляне", те се грижат само за зодоваляване на собствените си интереси и алчност. Не армията и самолетите, а продоволствението и българското земеделеие е истинският въпрос на националната ни сигурност.
Нашето производство е смачкано. Пример е т.нар "бяла марка" на веригиге, които взимат продуктите от производителите и така ги заробват, защото производителят тегли кредити, започва да произвежда повече, но като няма собствена марка става роб завинаги, тъй като ако го изхвърлят, няма възможност да продава, не може да обслужва кредитите си и фалира. В много страни тази практика е забранена, но не и у нас, посочи Кънчо Стойчев.
Ако има държава, има и начини търговците да бъдат поставени на място и затова има логика в регулацията на надценките, както и да се налагат глоби, както се прави в други страни.
Не сме бедни, защото нямаме пари, а защото сме ограбвани от картели и монополи, обобщи Кънчо Стойчев.
Цялото интервю е в прикачения звуков файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...