"Пробивът под жп гарата напредва с обнадеждаваща скорост. Остават 150 метра, които са под кръговото кръстовище. Изпълнителите от ДЗЗД „Проект Пловдив“ са си поставили срок за пускането му в експлоатация до края на годината и се надявам, че ще успеят да влязат в него. Поздравявам ги за отговорното изпълнение на проекта."
Това написа в профила си във Фейсбук кметът на Пловдив Костадин Димитров след инспекция на работата по пробива под Централна гара.
При обиколката на обекта го придружи Николай Иванов, ръководител на проекта от фирма "Трейс Груп Холд". Той увери градоначалника, че сроковете ще бъдат спазени и съоръжението ще бъде пуснато до края на тази година.

Пред Радио Пловдив Николай Иванов обясни, че около 2/3 от пробива са прокопани от южната страна, сега се копае от северната страна откъм бул. "Васил Априлов".
Вече се работи и по изграждането на вътрешната конструкция на пробива, хидроизолацията и дънни плочи, заедно с вътрешните стени на съоръжението.
Очаква се до два месеца да бъдат изкопани и последните 150 метра от пробива. Така изкопът от бул. "Васил Априлов" ще се свърже с прокопания тунел под бул. "Христо Ботев".
Това е, може би, една от най - сложните части на пробива, тъй като нивото на подпочвените води е най - високо и геологията е най - тежка за преодоляване, обясни Николай Иванов.
По думите му, за да напредват изкопните работи, първо се понижава нивото на подпочвената вода.
Средно между 20 и 30 души с около десетина машини работят от южната страна на пробива, които изработват вътрешната конструкция на съоръжението.
На изкопа от северната страна работят 12 до 15 души с два багера и десетина самосвала.
Иванов обеща да спазят графика и да приключат в срок дейностите по пробива. Според него, само нещо непредвидено, свързано с геоложкия терен, би могло да забави работата им.
След гурбия пробив предстои изграждане на вътрешните мрежи в съоръжението, поставянето на окачени по стените и тавана водопроводи, вентилационна система, система за видеонаблюдение и още няколко системи, които ще се правят впаследствие.
На въпрос предвидена ли е връзка между пробива под гарата и вече съществуващия там пешеходен подлез Иванов заяви: "Няма да коментирам тези възможни връзки и развръзки".
Той отбеляза, че още при изработката на идейния порект е било преценено чисто технологично, че такава връзка не е необходима, тъй като на изхода на пробива е предвидена спирка на масовия градски транспорт със стълбище и асансьорна шахта в непосредствена близост до жп гарата.
Николай Иванов посочи още, че не е в обхвата на проекта решаването на проблема с автомобилния трафик, който от значително по - широкия бул. "Васил Априлов" трябва да бъде поет от много по - тясната ул. "Димитър Талев".
Нашият проект приключва до ул. Калиакра" до извеждането на пробива до нулевото ниво, подчерта ръководителят на проекта от фирма "Трейс Груп Холд".
Интервюто на Иванка Петкова с Николай Иванов е в звуковия файл.


След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...